"I skuggan av värmen" - 2009 - Film - Dvd



"I skuggan av värmen" - 2009 - Film - Dvd

""I skuggan av värmen" utspelar sig i Stockholm där två unga människor, Eva och Erik, möts och drabbas av den verkligt stora kärleken. Eva försöker först stå emot kärleken - hon har en hemlighet för stor för att kunna tillåta en relation med en annan människa."

(Kopierat från Lovefilm)

Jag läste Lotta Thells självbiografiska bok, som har samma namn som filmen, för tre och ett halvt år sen, och tyckte att den var mycket bra. (Här är länk till min recension av den).

Lotta Thell har skrivit fem böcker om sitt liv som heroinmissbrukare, som alla är mycket bra. (Här är en länk till Lotta Thell på Wikipedia).

Filmen "I skuggan av värmen" var också mycket bra. Mycket bra huvudrollsinnehavare. Malin Crépin (som jag inte känner till sen tidigare) spelar den heroinmissbrukande Eva, och Joel Kinnaman (som är en av mina största favoriter inom svensk film just nu) spelar polisen Erik. Jag kan verkligen rekommendera filmen till alla.

Betyg: 4 av 5.

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0