"Snabba cash" - 2010 - Film - Bio



"Snabba cash" - 2010 - Film - Bio

"Johan ”JW” Westlund lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan är att göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado - brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdrag att hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta hand ta hand om sin 5-åringa dotter. Baserad på Jens Lapidus succéroman med samma namn."

(Kopierat från Lovefilm)

Boken "Snabba cash" av Jens Lapidus, som filmen bygger på, läste jag för två och ett halvt år sedan, och här är länk till min recension på den.

Filmen "Snabba cash" var väldigt bra. Den var spännande, otäck, verkade vara verklighetstrogen, gripande, rolig ibland, och det var jättebra skådespelare med Joel Kinnaman som den bästa.

Vi som hade läst boken innan, och dom som inte har läst boken, tyckte filmen var precis lika bra, så det spelar tydligen ingen roll.

Så jag kan verkligen rekommendera filmen till alla.

Betyg: 4,5 av 5.

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Akå

Var filmen bättre än boken?

2010-01-20 @ 22:40:53
URL: http://sommaraster.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja, jag tyckte nog faktiskt det. Och det är inte ofta jag brukar tycka så! :-)

2010-01-21 @ 16:00:58
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0