Är jag bokberoende?!? ;-D



Hittade ett litet test i Cecilias Bokblogg på Aftonbladet.
Sju kriterier på bokberoende.
Svarar man ja på alla är man fast.
Hur många tror ni att jag svarade ja på? ;-)

1. Om du är på middag eller fest slutar det alltid med att du diskuterat minst en bok under kvällen.
2. Om du har en timme ledigt, ensam hemma, slutar det ofelbart med att du läser.
3. Du säger om bio: "Ja, filmen var okej, men jag har läst boken också, och den var bättre".
4. Du vill inte erkänna det, men dömer ibland ut människor som säger att de aldrig läser.
5. Du får panik när någon bok blir riktigt omtalad, och du har missat den.
6. Om du har barn försöker du indoktrinera dem till att bli små bokmalar.
7. Du kan inte tänka dig att slänga böcker, ens om de är usla.



Kommentarer
Postat av: Snurran

1. Ja

2. Ja

3. Väldigt ofta

4. Kanske?

5. Skulle aldrig inträffa. Du läser dem ju först!

6. Definitivt

7. Precis så är det



Hade jag rätt? ;-D

2010-03-26 @ 18:46:24
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Hahaha! Jag tror faktiskt att du känner mig rätt så bra va!?! ;-D

2010-03-26 @ 21:43:07
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0