Dagens Dagbok – Lördagen den 13 mars 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med nitton fotografier).


Dagen i dag började klockan halvåtta när min mobil larmade. Jag gick då upp, duschade och gjorde mig i ordning.

 

Klockan nio så gick jag in och väckte Jenny, och sjöng en liten sång för henne. Borzko och Jimmy vaknade och gick också upp vid niotiden.

 

Vi åt sen alla frukost, fikade och hade en pratstund.

 

Borzko stack sen iväg till Farstahallen för att träna en stund.

 

Jenny och jag gick en sväng till Centrum, för självklart så måste ju Jenny handla på Systembolaget på sin 20-årsdag.

 

När vi sen kom hem igen så satte jag, Jenny och Jimmy igång med att förbereda allt till fikastunden med släkten.

 

Vi gjorde en väldig massa små snittar. Ena sorten med mörkt bröd, salami, brieost, gul paprika och grön oliv. Och den andra sorten med polarkaka, rökt skinka, prästost, röd paprika och svart oliv.

 

Sen så gjorde vi i ordning en fruktsallad med massor av olika sorters frukt i, både färsk och konserverad. Vi vispade vaniljvisp. Och vi tog fram färdigköpta kladdkakor från frysen.

 

Och så gjorde vi en väldig massa kaffe, möblerade om, och dukade fram.

 

Borzko kom sen hem från gymmet, och då hjälpte han också till.

 

Klockan två sen så kom alla gästerna. Vi blev tretton personer sammanlagt.

 

Jenny blev sen uppvaktad på sin 20-årsdag. Och även jag blev lite uppvaktad i efterskott på min 49-årsdag.

 

Av Borzko, Jimmy och Jenny hade jag ju redan fått present. Och även av mina föräldrar. (Se det här inlägget.)

 

I dag fick jag 500:- kronor + en bukett blommor av min kära svärmor. Och jag fick en fin ljuslykta av Anette, Kenneth, Mathias, Maria, Patric och Nova.

 

Våra små snittar var mycket uppskattade, och nästan alla gick åt. Även kladdkakan, fruktsalladen och vaniljvispen tog nästan slut.

 

Sen vid femtiden så åkte alla hem.

 

Vi hjälptes då åt att städa undan. Och när vi var klara med det så åt vi middag. Jag och Jenny åt sushi och Borzko och Jimmy åt pizza.

 

Jimmy och Jenny gjorde sig sen i ordning. Och vid sjutiden så stack dom iväg tillsammans. Dom skulle iväg på en fest, till en gemensam vän, för att fira både hans födelsedag och Jennys födelsedag.

 

Här nedanför kommer nitton fotografier från eftermiddagen. Titta gärna in i Jennys blogg också, där hon har bloggat om dagen. (Här är en direktlänk till det inlägget.)

 


Kommentarer
Postat av: raketmormor

Tjenare Bimmman, läget?? En liten undran - visst var Jenny otrogen mot coola jocketheman? Det går nämlingen ett rykte på vårt kära McDonalds att så var fallet? vill ju gärna veta om det var så eller om det bara är ett rykte, det är ju synd om jenny om det är ett rykte, kan inte vara kul att ha ett sådant hängande över sig.

2010-03-13 @ 21:04:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Raketmormor: Varför skulle jag svara på den frågan? Fråga Jenny själv istället i hennes blogg.

2010-03-13 @ 21:22:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Raketmormor: Måste ju skriva igen...

Dom som tror på såna rykten, dom känner ju inte Jenny. Inte som en nära vän i alla fall, utan bara ytligt i så fall. För jag vet att Jenny aldrig har varit otrogen mot "coola jocketheman". Och jag tror inte att Jenny bryr sig att ha ett sånt rykte "hängande över sig". För hon vet, att dom som är hennes verkliga vänner, dom bryr sig inte om såna rykten.

2010-03-13 @ 21:42:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Raketmormor: Förstår inte hur man ens kan fråga en sån fråga här i MIN blogg?!? Vad trodde du att jag skulle svara?!?

2010-03-13 @ 21:45:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Härliga bilder, fina presenter och smaskigt att förtära och nära och kära! Förstår att det blev en dag att minnas för er båda! KRAM

2010-03-14 @ 08:45:17
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Angela: Ja, jag är nöjd med dagen, och det tror jag nog att Jenny också är.

Kram!

2010-03-14 @ 08:58:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: raketmormor

Nu tycker jag att du lugnar ner lillhjärtat lite, får man plötsligt inte ställa en fråga i vänlig ton? Vad är det med dig människa? hetsa inte upp dig nu Bimman, tänk på blodtrycket!

2010-03-14 @ 18:28:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Raketmormor: "Ingen svarskommentar"...

2010-03-14 @ 18:55:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

Ser ut som ni har haft en riktigt mysig dag. O kladdkakan ser riktigt god ut! Och Jenny var verkligen skitsnygg!

2010-03-14 @ 20:20:34
Postat av: Snurran

Jättefina bilder! Men hade du inga vegetariska snittar?? :-D

2010-03-14 @ 20:27:24
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå:

Ja, det var det verkligen!

Och det var den!

Och visst är hon! ;-D

2010-03-14 @ 20:30:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran:

Tack för berömmet om bilderna! :-)

Jodå, det hade jag. Eller jag hade ett litet fat med snittar till mig, som det bara var ost på, och ingen salami eller rökt skinka.

2010-03-14 @ 20:32:21
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0