Dagens Dagbok – Måndagen den 24 maj 2010 – Jobbet.


Måndag igen och jobb igen förstås. Den här veckan så är mitt arbetsschema så att jag slipper morgonstädningen, utan går direkt in i skalen på morgonen. Där jobbar jag sen den första halvan av dagen med att fixa i ordning grönsakerna.

 

Sen efter det så ska jag jobba som försteman i lilla matsalen under den andra halvan av dagen. Men i dag så hade vi ingen matservering i lilla matsalen, utan bara i stora matsalen. Eleverna var kompensationslediga på grund av att dom hade gått i skolan en kväll när det var Öppet Hus. Så vi hade bara lite drygt etthundra ätande och det var fritidsbarn och lite specialgruppsbarn.

 

Jag gjorde lite extrastädning istället, tillsammans med vår praktikant. Bland annat så moppade vi alla tre matsalarna.

 

Vi serverade korv med potatismos i dag. Och en liten salladsbuffé.


En av kollegerna har fortfarande semester, men det märktes ju inte av direkt i dag, när det var så pass lugnt.

 

(Tolv arbetsdagar kvar till Sommarlovet…) ;-D

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0