"Sex and the City - The Movie - 1" - 2008 - Film - Dvd



"Sex and the City - The Movie - 1" - 2008 - Genre: Komedi / Romantik

"Dags att plocka fram Louis Vuitton-väskan och Manolo Blahnik-skorna och på nytt ge sig ut på New Yorks gator tillsammans med Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte. Carrie är tillsammans med Mr. Big och bor och jobbar på Manhattan. Miranda har gift sig med Steve, jobbar fortfarande som advokat och bor med sin familj i Brooklyn. Charlotte är gift med Harry och har adopterat ett barn från Kina. Samantha har bestämt sig för att pröva lyckan i Los Angeles där hennes pojkvän Smith Jerrod har blivit stor skådespelare."

(Kopierat från Lovefilm)

Jag har ju (tyvärr kanske) inte sett ett endaste avsnitt av teveserien "Sex and the City". Men jag tror säkert att jag skulle tycka att den var bra om jag såg den.

Och den här filmen är säkert ännu bättre om man har följt huvudpersonerna i serien.

Men trots att jag aldrig har sett serien, så tyckte jag att den här filmen var jättebra! Den var rolig, charmig, och rörande. Inte alls bara ytlig, utan hade också ett visst djup.

Så jag kan helt klart rekommendera den. Och jag ska verkligen se uppföljaren som har premiär i nästa vecka.

Betyg: 4 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner)

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Jag tillhör också de som aldrig sett tv-serien. och jag har inte hunnit se filmen än eller. kanske ska försöka se den nu. kram Ahnna

2010-05-23 @ 10:45:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Ja, se den! Den är klart sevärd! Kram! :-)

2010-05-23 @ 18:51:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Tycker definitivt att du ska se Sex and the city-serieavsnitten! De är hur bra som helst!!!

2010-05-23 @ 20:34:27
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, jag är faktiskt rätt så säker själv på att jag skulle gilla dom! ;-D

2010-05-24 @ 14:27:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0