Byt batteri i dina brandvarnare till Första Advent!


I dag så fick jag den här kommentaren av Adam: "Tycker du ska skriva ett inlägg om brandvarnare. Såhär i jultider är det jätteviktigt att ha en fungerade brandvarnare. Ta gärna kort på dina och visa om du har några =) Med en stor blogg har du chans att nå ut till många läsare"

Och jag tycker att det var en bra idé! Så jag lyder Adam! ;-)

Vi har tre stycken brandvarnare i vår lägenhet. Och vi gör alltid som Brandskyddsmyndigheten rekommenderar. Så här står det på deras hemsida: "Om du har vanliga batterier ska du byta dem en gång om året (till exempel på 1:a advent)."

Vi byter alltid våra tre batterier till första advent.

Och här är bilder på våra tre brandvarnare.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Bra inlägg!

2010-11-19 @ 21:48:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag tror faktiskt att jag har bloggat något liknande för nåt/några år sen. Men det var ett bra tips av Adam! :-D

2010-11-19 @ 22:04:59
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0