"Kör för alla!" - Höstterminen 2010 - Nio låtar som vi ska sjunga.


Jag har inte varit ännu på "Kör för alla!" den här terminen. Jag missade prova-på-omgången, för då var jag så himla förkyld. Sen missade jag grundomgången, för då fick Jimmy nycklarna till sin nya lägenhet, och jag var med honom. Och nu missade jag även den första ordinarie omgången som var den här veckan, för jag gjorde saker med Jimmy då också. Men nu ska jag verkligen se till att jag kommer iväg i nästa vecka! Och inte missar några fler omgångar! (På dom tidigare tre terminerna som jag har gått, har jag inte missat en endaste gång.)

Men jag har i alla fall sett på hemsidan, vilka låtar som vi ska sjunga i år. Nio låtar är bestämda och klara, och alla är helt okej för mig. Vissa är jättebra, och andra är kanske lite mindre bra, men alla blir säkert jätteroliga att sjunga.

Här är en länk till låtarna i en Spotifylista som jag har gjort.

Och här kommer alla nio låtarna som YouTube-videos.

"Hungry Heart" med Bruce Springsteen:



"Du är min man" med Helen Sjöholm.



"Bad Romance" med Lady Gaga.



"Hallelujah" med Leonard Cohen.



"Live is Life" med Opus.



"Fields of Gold" med Sting.



"Lola" med The Kinks.



"With or Without You" med U2.



"Bra Vibrationer" med Kikki Danielsson.



Och ännu en gång: Alla låtarna i min Spotifylista: "Kör för alla!" - HT 2010.



Uppdaterad 2010-11-09:

Här är ännu en låt som vi ska sjunga:


Kommentarer
Postat av: Johanna

Shit vad roligt, jag skulle verkligen vilja vara med i den kören! Det är en av mina drömmar (apropå drömlistan jag skrivit om i min blogg). Tyvärr tyckte jag att det var för dyrt nu när jag bodde i Stockholm, men när jag bor där igen och jobbar ordentligt, då jäklar... :)

2010-10-08 @ 10:20:58
URL: http://idagskablidagen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Shit vad roligt, jag skulle verkligen vilja vara med i den kören! Det är en av mina drömmar (apropå drömlistan jag skrivit om i min blogg). Tyvärr tyckte jag att det var för dyrt nu när jag bodde i Stockholm, men när jag bor där igen och jobbar ordentligt, då jäklar... :)

2010-10-08 @ 10:21:01
URL: http://idagskablidagen.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, det är så himla roligt! Bland det bästa och roligaste som jag har gjort på många år! Jag har alltid drömt om att sjunga i kör. Men eftersom jag sjunger väldigt illa så har jag aldrig ens vågat tänka tanken på att söka mig till någon kör. Men här kan alla vara med! Och det konstiga är att det låter jättebra om oss när vi sjunger tillsammans! Tycker absolut att du ska testa när du kommer tillbaka till Stockholm! :-D

2010-10-08 @ 15:24:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Blogg.Esse har varit lite struligt på sista tiden...

2010-10-08 @ 15:25:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0