Lördagen den 30 oktober 2010.


I morse så gick jag upp vid halvåttatiden och genomgick mina morgonbestyr. Borzko gick upp vid halvniotiden och efter att han också var klar så blev det frukost och fika.

Sen så körde han mig hem till Jimmy i Fagersjö. Borzko åkte sen till Farstahallen för att träna.

Jimmy skulle precis äta frukost när jag kom, så det blev en andra frukost och fika för mig.

När Jimmy sen var klar så åkte vi till Högdalen för att hämta upp Jenny hemma hos Mattias. Mattias hade precis åkt iväg. Han kunde inte vara med i dag, för han hade annat för sig.

Jag, Jimmy och Jenny åkte sen iväg till Willys i Länna. Och där handlade vi sen allt till dagens Tacobuffé.



Därefter så åkte vi till Farsta Centrum och handlade öl och vin på Systembolaget.

Ett snabbt besök hemma i Farsta blev det också, för vi skulle hämta lite grejer där.

Sen åkte vi alla tre till Fagersjö.

(Visst har Jimmy coola kylskåpsmagneter? iPhone-appar!)



Jimmy och Jenny hade gemensamt bjudit hem sin mormor, morfar, farmor och gammelmoster på Tacobuffé i dag, hos Jimmy. Lunch/middag klockan två. Och Borzko och jag var förstås också bjudna.

Jag hjälpte till med att göra i ordning allting.

Här står Jimmy och fixar köttfärsen.



Vi flyttade in Jimmys köksbord till rummet, där den äldre generationen fick sitta. Och mellangenerationen och den yngre generation satt vid soffbordet.



Efter att Borzko hade tränat på gymmet, så åkte han runt och hämtade upp min mamma Gun, min pappa Yngve, min svärmor Dragica, och min moster Elsie.

Och vid tvåtiden kom dom alla till Fagersjö.

Vi åt sen alla tacos med massor med tillbehör.

Och efter maten så fikade vi förstås.



Vid halvsextiden sen så körde Borzko hem allihopa igen.

Jag stannade kvar en stund och hjälpte till med lite disk och städning.

Sen så lånade jag Jimmys bil, och så körde jag Jenny till Västberga, för hon skulle till jobbet en sväng.

Jenny skulle sen vidare ut och festa i kväll. Och det skulle även Jimmy.

Åkte sen hem till Farsta, och kom hem vid halvsjutiden. Och strax efteråt kom även Borzko hem.

Vi satte oss då i vardagsrumssoffan. Borzko med sin bok och jag med datorn.

Resten av kvällen så blir det nog tevetittande. Vi ska nog titta på "Robinson", "Hellenius Hörna", och "Så mycket bättre" (inspelat).



Kommentarer
Postat av: Snurran

Jätteballa magneter, var har han köpt dem? Vad många som får plats i hans lilla lägenhet :-D

2010-10-30 @ 20:03:59
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, dom är klart coola! Jag har skickat efter dom till honom, från http://www.iphonebutiken.se/. Ska nog skicka efter till mig själv också tror jag.



Ja, i dag var vi bara åtta, men då åt vi ju mat. Förra gången var vi dubbelt så många, sexton stycken, men då fikade vi ju bara. ;-)

2010-10-30 @ 20:09:24
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0