Söndagen den 31 oktober 2010.


I morse så vaknade jag redan halvsju, eftersom min kropp förmodligen då tyckte att klockan var halvåtta. Låg och drog mig till klockan sju utan att kunna somna om, och då gav jag upp och gick upp.

Duschade och gjorde mig i ordning, och sen blev det frukost, fika och lite nyhetsläsning i datorn.

Borzko gick upp halvnio och genomgick då sina morgonbestyr. Tog en fika och hade en pratstund med honom medans han åt frukost.

Sen så gick Borzko iväg till Farstahallen för att träna även i dag.

Själv så höll jag på med mina vanliga tre sysslor här hemma på förmiddagen. Jag höll på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Jag satt lite med datorn. Och jag började att läsa i en ny bok: "Ares tecken" av Buthler & Öhrlund.

Vid strax före halvtolv sen så gick jag till Centrum och till T-banan för ett snabbt ärende in till stan.

Prick tolv när affären Inlife öppnade så var jag där, och köpte mig ett iPhone-fodral. Sen så åkte jag direkt hem igen.

Kom hem vid halvettiden, precis samtidigt som Borzko. Han hade först tränat, och sen så hade han varit hos Frisörimperiet och klippt sig.

Borzko skulle sen åka till sitt jobb för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb. Efter det så skulle han åka hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

Själv så packade jag ner min dator och så åkte jag hem till Jimmy. Vi hade bestämt att jag skulle vara där på eftermiddagen för vi skulle båda hjälpa varandra med lite olika saker.

Jag hjälpte honom med tvätten i tvättstugan, och så hjälpte jag honom med att raka av hans hår med trimmern.

Han hjälpte mig med lite olika saker, både i min dator och i min iPhone.

Fikade och pratade gjorde vi förstås också.

Tvättstugan hade han mellan ett och fyra.

Sen vid halvfemtiden så åkte vi iväg i bilen till Heron City i Kungens Kurva.

Först hämtade vi ut biobiljetterna som vi hade beställt till oss, och till Jenny och Mattias. (Borzko ville inte följa med på bio den här gången, för han gillar inte "Saw"-filmerna).

Jimmy och jag gick sen upp till restaurangplanet och åt middag på Taco Bar.

(En nysnaggad Jimmy!) ;-D



Vi åt precis likadant som när vi åt på Taco Bar i Kungshallarna i torsdags när vi skulle på förhandsvisningen.



När vi hade ätit klart så gick vi in på Media Markt och tittade lite. Jag funderar på att köpa mig en ny liten bärbar dator, och ville kika lite.

Sen så kom Jenny och Mattias och mötte upp med oss. Och då gick vi alla fyra mot biosalongen.



Filmen vi såg var "Saw 3D". Och recension av den kommer som vanligt i ett separat inlägg.

Vi åkte alla sen hem direkt efter filmens slut. Och jag kom hem vid halvniotiden. Borzko hade då nyligen också kommit hem, från sin mamma.

Resten av kvällen så satt Borzko och läste i sin bok. Och jag varvade min tid mellan datorn och boken.



Kommentarer
Postat av: Snurran

jag förstår Borzko, jag gillar inte heller saw-filmerna :-/

2010-10-31 @ 21:56:36
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Borzko: Och jag kan också förstå er! Men jag gillar dom! ;-D

2010-11-01 @ 13:36:13
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0