Tisdagen den 19 oktober 2010.


Jobbade förstås precis som vanligt i dag också. I dag var det den första dagen av den andra halvan av höstterminen. Exakt hälften av arbetsdagarna hade gått efter gårdagen.

Vi var fulltalig personalstyrka i dag. Och vi serverade fiskpanetter, kokt potatis, kall filsås i dag. Och vår salladsbuffé förstås.

Det blev en rätt så lugn dag i dag, för det var många av dom yngre klasserna som var borta på någon sorts kulturdag.

Jag var i alla fall först i matsalarna och städade. Sen i skalen med grönsakerna. Och sen i diskrummet med disken.

Dagens lunchtallrik såg ut så här.



Åkte hem direkt efter jobbet i dag också. Höll sen på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma. Satt även lite med datorn.

Åt sen middag för mig själv vid fyratiden. Och sen vid halvfemtiden så gav jag mig iväg mot Centrum och mot T-banan för att åka in till S:t Eriksplan och till Filadelfiakyrkan.

Hade innan jag åkte valt ut en ny recensionsbok igen. Vilken tror ni att jag valde den här gången då?



Mötte upp med min storasyster Anette utanför, och sen så satt vi och pratade och väntade på att kören skulle sätta igång.

Caroline af Ugglas satt och sålde och signerade sin nya bok och sin nya skiva.



Boken har jag ju redan fått som recensionsexemplar, så den tog jag med och fick signerad. Men hennes nya skiva köpte jag, billigt och signerad.



En timme och en kvart sjöng vi sen. Och lika roligt som alltid var det.

Kom hem vid halvniotiden. Borzko var hemma då. Han och Jimmy hade varit och bytt till vinterdäck på båda bilarna.

Resten av kvällen blev det lite datorsittande.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Återstår att se om vinterdäcken kommer till nytta redan nu i veckan då - flera personer i min närhet har påstått att vi ska få snö.. :-/

2010-10-19 @ 21:51:06
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Anna

jag blir alltid så sugen på dina luncher, alltför många av mina kommer i kartong från frysdisken nuförtiden....

2010-10-20 @ 00:21:14
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vad tyckte du om nya skivan? Efter en första snabb lyssning tycker jag att den förra var bättre. Den spelar jag ofta och har några riktiga favoriter. Men jag får väl ge den fler chanser innan jag bestämmer vad jag tycker.

2010-10-20 @ 07:55:52
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Tove

Hej!

Jag har följt din och din dotters blogg i många år men har nu varit utomlands i nästan ett år. Senast jag kunde läsa era bloggar var i våras. Så, om Jenny vill svara såklart, undrar jag bara lite då Jennys blogg numera inte finns..

- Vem är Mattias och hur länge har dom varit tillsammans?

Skulle va skönt att slippa fundera och lägga Jennys blogg bakom mig, haha.

Nu låter jag som en störd stalker men jag tycker bara det är så härligt att få följa en familj på det sättet som jag gjort innan.



Tack för en jättebra blogg!

2010-10-20 @ 11:18:21
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, hellre åker jag runt på dubbdäcken "i onödan" än att inte ha dom på när dom behövs...

2010-10-20 @ 16:05:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Ja, vi har mycket bra mat på jobbet. Och speciellt salladsbuffén tycker jag. :-D

2010-10-20 @ 16:05:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marianne: Syrran tycker precis som du. Men själv så tycker jag nog att den här är bättre. Men jag har bara lyssnat litegrann på den på Spotify tidigare.

2010-10-20 @ 16:06:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Tove: Hej Tove! Kul att du gillar min, och Jennys, blogg! Tyvärr har ju hon lagt ner sin blogg.. Men jag hoppas att hon kanske startar upp den igen nån gång i framtiden.



Mattias är en kille som är fyra år äldre än Jenny, jobbar som elektriker, har körkort och bil, och bor i en bostadsrättslägenhet i Högdalen.



Dom träffades i somras, i mitten på juli, när Jenny var tärna på en av sina bästa vänners bröllop. Han är bror till brudgummen.



En mycket trevlig kille som vi alla tycker mycket om. :-D



2010-10-20 @ 16:10:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0