Lördagen den 9 april 2011.


Lördagen började med att min mobil larmade klockan halvåtta, som vanligt på mina lediga dagar. Dusch och iordninggörande blev det sen. Borzko gick upp halvnio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr, så åt vi frukost.

Sen gick vi iväg åt olika håll. Borzko tog bilen bort till Farstahallen för att träna. Och jag gick till Solakuten i Centrum för att sola. En halvtimmes solning blev det i dag.



Hade tänkt mig en promenad sen. När jag vaknade var det strålande sol från en klarblå himmel. Men sen blev det helt igenmulet. Riktigt blåsigt, ruggigt, grått, mulet och småkyligt var det när jag hade solat klart, så jag struntade i promenaden och gick hem istället.

Satte mig vid datorn och löste Melodikrysset mellan tio och elva.



Och efter det så satt jag mest och läste i min bok.



Varvade med små datorstunder också.



Och emellanåt så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma.

Borzko åkte direkt från träningen iväg för att köpa säsongskort och biljetter till Hammarbys alla hemmamatcher. Femton matchbiljetter plus säsongskortet kostade 2.740:-. Det blir 180:- per match.



Sen kom han hem vid ettiden. Lite lätt lunch och en fika blev det då.

Vi gick sen båda två en sväng till Centrum. Jag köpte ju ett par skor för ett tag sen, som jag tyckte var lite stora, och ville pröva en mindre storlek. Det gjorde jag, och den var mycket bättre. Så jag bytte mina fyrtioettor till ett par i storlek fyrtio.



Hem sen en stund igen. Och då satt vi och läste i varsin bok. Sen stack vi iväg i bilen vid tvåtiden. Och så åkte vi till Heron City i Kungens Kurva för att gå på bio.

Först hämtade vi ut våra biljetter. Och sen gick vi till Café Leonardo och fikade.



Jag tog en focaccia.



Filmen vi såg var "Sucker Punch" och den var mycket bra. Recension kommer som vanligt i ett separat inlägg.

När vi kom hem, vid sextiden, så åt vi middag. Borzko åt en pizza, och jag var så mätt efter min focaccia förut så jag åt bara ett vitlöksbröd.



Vi satte oss sen i vardagsrumssoffan. Borzko läste i sin bok, och jag satte mig med datorn en stund.



Vi ska sen titta och lyssna på "Körslaget", och efter det så blir det nog att vi tittar på en dvd-film.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Låter som en skön och bra dag! :-) Ha en fortsatt trevlig kväll också!

2011-04-09 @ 19:55:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det har du verkligen rätt i! Det har varit en mysig och trevlig dag! Och det blir nog kvällen också! ;-D Detsamma till dig! :-)

2011-04-09 @ 19:59:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vilken trevlig dag! Är du inte rädd att du ska få cancer när du solar så mycket?

2011-04-10 @ 09:14:13
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, det var en mycket trevlig dag i går!



Jag har egentligen slutat med att sola solarium, för jag tror inte att det är bra. Men så solade jag några gånger innan vi åkte till Thailand, för att slippa att vara så vit där den första tiden. Och sen när vi kom hem så har jag inte kunnat låta bli att sola en gång i veckan för att behålla lite av färgen. Men jag vet att jag inte borde. Ska sola april ut, och sen ska jag nog sluta.

2011-04-10 @ 10:46:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0