Onsdagen den 10 augusti 2011 - Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.


Gick upp tidigt i morse också, klockan sex, helt utan orsak egentligen. Bara för att jag tycker om att gå upp tidigt, ha långa dagar, och inte behöver mer än sex timmars sömn.

Efter dom vanliga morgonbestyren så höll jag på och fixade med lite här hemma. Både boken och datorn fick en stund också.

Strax före tio så gick jag ner till Centrum, lagom tills dom öppnade. Först var jag på Clas Ohlson och handlade DVD-skivor och fodral.

Sen handlade jag en present till min systerdotterdotter Nova, som fyller två år på fredag. Och vi ska fira henne på lördag. Vad jag köpte skriver jag inte, för jag vet att hennes mamma brukar läsa min blogg. Men så här ser i alla fall paketet ut.



Efter att shoppingen var klar, så gick jag och solade solarium. Det var över sex veckor sedan jag solade senast, men jag har ju solat en hel del utomhus under den tiden.



Hade ju hoppats på att få sitta och läsa och sola i mina nya fina stolar på balkongen... Men det gick ju inte i dag precis.



Det var molnigt hela dagen, regnade en hel del också. Och åska och blixtar var det emellanåt också. Jag stod länge och försökte att få med blixtarna på fotografi. Men det är svårt att hinna med... En endaste liten, liten blixt fick jag med en gång!  



Så resten av dagen var jag inomhus. Höll på och fixade med en hel del olika hushållsbestyr här hemma. Satt ganska mycket med datorn ibland också. Läste i min bok förstås. Satt även framför fönstret på min favoritplats och tittade ut på regnet och blixtarna.



Sen så spelade jag en hel del "Wordfued" i min iPhone under hela dagen. Jätteroligt och väldigt beroendeframkallande! Om det är någon av er läsare, som har iPhone eller Android-mobil, och vill spela mot mig i Wordfued, så heter jag "Bimmen" där!



Sex stycken spel körde jag samtidigt i dag under dagen, med olika personer.


Kommentarer
Postat av: Marie

Varför köper du inte en riktig kamera att ta bilder med eftersom du tar så mycket fotografier?

2011-08-10 @ 15:55:56
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marie: Jag har en liten digitalkamera, som tar bättre kort än min iPhone. Men jag har ju inte någon fotoblogg, utan en dagboksblogg/bokblogg med fotografier. Så jag tycker att den här kvalitén räcker på korten.

2011-08-10 @ 16:08:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Hedwig

Hej Bim!



Jag har läst din blogg och förstått att du bor/rör dig mycket i Farstaområdet, jag har därför en fråga till dig.



Vet du möjligtvis hur man på bästa/smidigaste sätt tar sig från någon tunnelbansestation till Magelungen? Alltså vattnet... Jag är nämligen helt vilse i det området och tycker inte att jag hittar något speciellt bra vare sig på hitta.se eller sl.se.



Vore jättesnällt om du hade något tips :)



Kram

2011-08-10 @ 20:08:08
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Hedwig: Det bästa är att åka tunnelbanan till Farsta (Farsta Centrum, inte Farsta Strand). Sen går du rakt genom hela Centrum, och in på parkvägen ner mot Farstahallen, Farstastrandsbadet, och Magelungen. Följer gångvägen, förbi Farsta Gymnasium, över Magelungsvägen, förbi Kolonilotterna och Farstahallen, och så kommer du fram till Magelungen. :-D

2011-08-10 @ 20:17:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Eva

Hur kan du kalla din blogg en bokblogg när du knappt ens skriver egna recensioner? Du kopierar ju bara andras beskrivningar av boken. Och skriver inte direkt utförligt om vad du själv har tyckt utan bara om den var bra eller dålig.

2011-08-10 @ 20:55:44
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Eva: Jag brukar inte kalla min blogg för en bokblogg, jag vet inte varför jag gjorde det här uppe. Min blogg är en dagboksblogg. Punkt. Sen har den en massa andra kategorir också. Och även om jag inte skriver "riktiga" bokrecensioner, så vet jag att det är många som tycker om mina boktips.

2011-08-10 @ 20:58:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Paulina

Jag tycker att du verkar vara mysig :) Gör en videoblogg!

2011-08-10 @ 21:11:44
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Paulina: Tack ska du ha! Jag har gjort ett par stycken. Titta i kategorin "Videobloggar"! :-D

2011-08-10 @ 22:33:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Majsan Ekberg

Vad skönt att bara behöva 6 timmars sömn =)) Själv behöver jag 9 timmar......10 går oxå bra....=))



Dina bokrecensioner är TOPPEN!!! ( Vad vissa än säger...



Fina ballkongmöbler. Ha det bra! KRAAAAM

2011-08-10 @ 22:53:11
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Hahaha! Det är väl skönt att vi alla är lite olika! Både vad det gäller sömnbehov och åsikter om mina "bokrecensioner"! ;-D



Skulle jag sova så mycket, då skulle jag få huvudvärk!



Tack för berömmet om mina bokrecensioner! Det glädjer mig att du gillar dom!



Och tack för berömmet om balkongmöblerna!



Ha det så bra du också! Kram! :-D



2011-08-10 @ 22:55:31
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0