Tisdagen den 9 augusti 2011.


I morse så larmade min mobil klockan halvsju, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det förstås frukost och lite nyhetsläsning i datorn.

Borzko hade gått upp redan klockan tre och åkt iväg för att jobba.

Jag höll på som vanligt här hemma ett tag sen. Varvade hushållsbestyr med datorsittande och bokläsning.

Så här såg min dagens outfit ut i dag.



Vid tiotiden så åkte jag sen iväg med bilen, till IKEA i dag igen. Hade fått tips om sidobord som man egentligen ska ha inomhus, men som man kan ha som balkongbord.

Jag tittade på några olika, men tyckte mest om det här, i svartlackerad metall och härdat glas.



Jag köpte bordet. Och så köpte jag ett nytt överkast plus två tillhörande kuddfodral, och två innerkuddar.

(Har bloggat ett tidigare inlägg med bilder från IKEA på dagens shopping.)

Åkte sen hem och lämnade av sakerna. Och så gick jag en sväng ner till Centrum. Handlade på Apoteket och Hälsokostaffären. Och så var jag hos Plainer Hair Shop och bokade en tid för klippning och slingning.

Hem igen, och sen åkte jag iväg med bilen igen. Nu hade jag fått ett tips om stolar till balkongen, som jag ville titta på. Så jag åkte till Jula i Port 73 i Haninge.

Så här såg stolen ut.



Jag tyckte den var snygg, skön, och prisvärd. Men kanske lite för stor för vår lilla balkong. Så jag köpte ingen, utan mätte bara stolen, och så åkte jag hem igen.

Mätte ute på balkongen sen när jag kom hem, och kom fram till att jag nog i alla fall skulle köpa två stycken stolar. Insåg att det kommer att bli rätt så trångt, men att jag i alla fall vill ha dom.

Jag la sen på det nya överkastet och dom nya kuddarna. (Färgen är mycket snyggare i verkligheten. Det blev så konstig blå färg på fotografiet.



Och så monterade jag ihop det nya balkongbordet. Jättebra blev det. Litet, praktiskt, och snyggt bord.



Sen höll jag på som vanligt här hemma en stund. Blandade hushållsbestyr med datorsittande och bokläsning.

Vid femtiden sen så kom Jimmy hit direkt efter jobbet. Han hämtade upp mig och så åkte vi tillsammans ut till Jula i Haninge.

Där köpte jag stolarna som jag hade tittat på tidigare.

Sen bjöd jag Jimmy på middag på McDonalds i Haninge, som tack för hjälpen.



När vi kom hem till Farsta sen igen, så kom Borzko hem nästan samtidigt från jobbet. Borzko och Jimmy hjälptes då åt med att gå ner med saker till källaren, återvinningsrummet, och grovsoprummet.

Jimmy åkte sen hem till sig i Fagersjö.

Och jag fotograferade balkongen. Vi tycker att det blev riktigt snyggt med det lilla nya bordet, och dom två mycket sköna stolarna.



Borzko och jag tittade sen på "Allsång på Skansen". Och efter det så blev det bokläsning.



Ni såg väl inlägget som jag bloggade tidigare i dag? Med trettoåtta fotografier från lägenheten? Med före- och efter-bilder?



Kommentarer
Postat av: Johanna

De där stolarna är verkligen SUPERSKÖNA! Många som har dem och när jag ser en hos någon så kastar jag mig på den, hah hah

2011-08-10 @ 00:05:01
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, dom är verkligen jättesköna! Kommer att bli helt perfekta att sitta och läsa i! :-D

2011-08-10 @ 08:12:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Birgittha Johansson

Hej Bim! Visst är det sköna stolar, vi har varsin hemma och de är mycket sköna att vila middag i dem under vårt äppelträd.Men idag blir det ingen vila ute det blåser halv storm och det känns bättre att pyssla med lite inomhus, kanske ett bullbak?



mvh Birgittha i Småland

2011-08-10 @ 13:58:19
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha Johansson: Ja, dom verkar vara jättesköna! Har bara provsuttit lite i dom. För i dag går det inte att sitta på balkongen. Regnar, blåser, åskar, och blixtrar... Bullar lät ju gott! ;-D

2011-08-10 @ 13:59:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Älskar de där stolarna! Sååå sköna!

2011-08-10 @ 16:30:34
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, dom verkar att vara jättesköna! Hoppas att det blir lite fint väder så jag kan få utnyttja dom bara! ;-D

2011-08-10 @ 16:32:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0