"Maria Wern - Drömmar ur snö" - 2011 - Film - Dvd

    

"Maria Wern - Drömmar ur snö" - 2011 - Genre: Thriller, Drama

"Det är juletid på Gotland när ön drabbas av en plötslig och obeskrivlig tragedi – en gymnasieflicka hittas död mitt på landsvägen, klädd i vit lucia-klänning. Det som först verkar vara ett oförklarligt självmord visar sig snart vara något annat, och bakom den oskuldsfulla fasaden bär ett av gymnasieskolans flickgäng på mörka hemligheter… Tillsammans med sina kolleger vid Gotlandspolisen gräver Maria Wern allt djupare i konflikterna på flickans gymnasieskola – och när poliserna upptäcker dolda hot på internet växer oron att flickans död inte är den sista."

(Kopierat från Lovefilm)

Jag har inte sett någon av Maria Wern-filmerna förut. Inte heller dom teveserier som har sänts på teve. Däremot har jag läst några av böckerna om Maria Wern av Anna Jansson.

Filmen var helt okej. En ganska så ordinär svensk kriminalfilm. Klart sevärd för en stunds underhållning. Och jag gillar Eva Röse som spelar huvudrollen.

Betyg: 3 av 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0