Fredagen den 10 juni 2011.


I dag var det den sista arbetsdagen för den här terminen, och det här läsåret! Och min tjugonde termin, och mitt tionde läsår är slut! Nu väntar ett låååångt sommarlov! Sextionio dagar är jag ledig nu! (Minus två konferensdagar i nästa vecka).

En lugn, skön, och trivsam dag på jobbet i dag. Vi serverade endast mat till fritidsbarnen och så hade vi några få skickningar som fick mat.

Här kommer några bilder från arbetsdagen.

Mita står och gör i ordning våra räksmörgåsar. Det är en tradition sen många år tillbaka, att vi alltid äter räkmackor till lunch på avslutningsdagen.



Och här är det färdiga resultatet. Två stycken var fick vi.



Sommarsallad serverade vi annars i dag, till våra ätande och skickningarna.



Jag fick också, för första gången i mitt liv, leka graffitmålare/klottrare! Vi har alltid problem med att föräldrar parkerar på vår uppfart, så att våra leveranser har svårt att komma fram. Så vår vaktmästare kom med en sprayburk, och så fick jag spruta "ej parkering" på vår lastkaj. Visst blev det snyggt!? ;-)



Utsikt från lastkajen.



Vi uppvaktade vår kära husmor Mita med en blomma och en solcellsprydnad.



Flaggan var förstås hissad i dag.



Sen så stod vi och hängde i fönstren och tittade ner på alla festligheterna.

Här är det högstadiets avslutning.



Bästa uppträdandet var när lärarna sjöng för eleverna. Här är det högstadielärarna som har gjort en egen text till Pernilla Anderssons "Desperado".



När vi var klara med allt så gick vi hem, ungefär vid halvettiden.

Åkte hem direkt. Borzko var inte hemma i dag, för han jobbade extra på sin veckans lediga dag i dag.

Jag var bara inne en kort stund, och sen så gick jag till Centrum.

Köpte blommor,



och jordgubbar,



och så gick jag hem till mamma och pappa för att fika.



Satt i ett par timmar på deras balkong och fikade och pratade.

Sen så gick jag en sväng till Centrum igen, och handlade matvaror på Hemköp.

När jag kom hem så satte jag mig på balkongen. Tjugofem grader i skuggan var det vid fyratiden.



Nu är klockan halvsju, och temperaturen är bara en halv grad lägre. Jag sitter fortfarande på balkongen och njuter av den underbara eftermiddagen/kvällen.

Borzko har inte kommit hem än. Dom har grillkväll på hans jobb, så både han och Jimmy är där och grillar. Det skulle hålla på mellan två och åtta.

Jag lär väl fortsätta med att sitta ute på balkongen och läsa i min bok, i åtminstone ett par timmar till. Det gäller ju att njuta av dessa underbara kvällar! :-D


Kommentarer
Postat av: Snurran

Ja, nu är det äntligen sommarlov! Sitter också ute och njuter på altanen, men tänker ge mig iväg på en promenad alldeles strax

2011-06-10 @ 19:48:12
URL: http://blog.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, vilken kväll! Fortfarande 24-25 grader här nu, strax före åtta.



Ha en fortsatt skön kväll! Och Pingsthelg! Så ses vi på tisdag! :-D

2011-06-10 @ 19:52:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria J

Jaså, det är ni i Stockholm som snott det fina vädret ;-)

Blev sugen på räkmacka!

2011-06-10 @ 21:03:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Ja, kanonväder här! Nu, klockan nio, så är det fortfarande 23 grader i skuggan!



Räkmackorna var SÅÅÅ goda! :-D

2011-06-10 @ 21:07:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

Väldigt snyggt skrivet faktiskt Bim! :)

2011-06-10 @ 21:10:28
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Tack! Jag kanske borde byta karriär! ;-D

2011-06-10 @ 21:22:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Så skönt att du redan har semester!! Själv får jag jobba i 8 dagar till.

2011-06-10 @ 21:49:58
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, NÄSTAN semester har jag! Två konferensdagar på tisdag och onsdag också! ;-D

2011-06-10 @ 22:09:07
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0