Måndagen den 27 juni 2011.


Efter mina vanliga morgonbestyr och lite allmänt fixande här hemma, så stack jag sen iväg till Centrum vid strax före klockan tio. Mötte upp med Borzko utanför Nordea, eftersom vi hade ett möte med vår personliga bankman, angående inköp av och försäljning av våra lägenheter.

Vi satt sen i ungefär en timme på banken och gjorde bland annat klart allt med våra nya lån.

Efter mötet sen så åkte Borzko iväg för att fortsätta att jobba.

Och jag åkte iväg till Farstastrandsbadet eftersom det var soligt och varmt här i dag.



Jag var där i lite drygt tre timmar i dag. Först så lyssnade jag på podversionen av gårdagens sommarprogram med Torgny Lindgren. (Det var sådär). Och sen lyssnade jag på direktversionen av dagens sommarprogram med Clara Lidström. (Det var jättebra!)

När jag åkte hem så stannade jag till i Centrum. Postade boken till vinnaren i mitt boklotteri, och så gjorde jag ett annat ärende också.

Kom hem vid halvfyratiden. Höll på och fixade med lite diverse hushållsbestyr här en stund då.

Sen gick jag ut till vår lilla uteplats på framsidan, och så satt jag där en stund och pratade med en av grannarna.

Vid femtiden så kom Jimmy och hans kompis Kristian hit. Dom hade några ärenden hit, och så stannade dom och åt middag med mig. En fika och en pratstund blev det också.



Efter att Jimmy och Kristian hade gått, så satte jag mig i vardagsrumssoffan för att titta och framförallt lyssna på "Lotta på Liseberg".

Och när det var slut, vid halvtiotiden, så kom Borzko hem ungefär samtidigt. Han hade åkt till Söderstadion direkt efter jobbet, för att se Hammarby spela fotboll.

Lite bokläsning blev det sen för oss båda två resten av kvällen.


Kommentarer
Postat av: MariaJ

Nu ska jag bege mig iväg på min promenad till jobbet; tänkte lyssna på Claras program, låter ju som ett bra sommarprogram!

2011-06-28 @ 06:29:16
Postat av: Snurran

jag har lyssnat på de två första, men jag ligger efter med de andra två.. ;-D

2011-06-28 @ 08:37:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Ja, jag tyckte jättemycket om Claras program! Ska bli kul att höra vad du tyckte!

2011-06-28 @ 08:49:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Men! Det har ju bara varit tre! Det fjärde kommer ju i dag!

2011-06-28 @ 08:50:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Diana

Jättefin blogg :)

2011-06-28 @ 15:09:00
URL: http://kaffeshot.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Diana: Tack så mycket! :-D

2011-06-28 @ 15:29:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Gillade också Clara! Låter som hon lever ett bra liv. Måste erkänna att jag ibland tyckt att unga tjejer som håller på och pysslar i hemmet, bakar och står i, hamnat i en kvinnofälla men fick lite annan syn på det. Tänkte också lite på dig när hon beskrev bloggandet.

2011-06-28 @ 21:16:35
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Kul att du också gillade hennes program. Och jag håller med dig, man fick en liten annan syn när man hörde hennes åsikter. Och jag tror att det finns fler bloggare som är lite skygga av sig.. ;-)

2011-06-28 @ 21:20:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0