"Snökupan" av Annika Bengtsson - 2011 - Bok



---------

Recension av boken: "Snökupan" av Annika Bengtsson (2011) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

---------


"Carina står stark när det blåser. Alla i byn litar på henne. Om byskolan är dödsdömd eller det är fest i hembygdsgården – det ordnar Carina. Hon finns där även för sin familj; man och barn, systerdottern Klara, som mamma Ann varken har tid eller lust med. Och sextonårige familjehemsplacerade Stefan.


Men under några få sekunder, på en öde väg, med uppmärksamheten tillfälligt på annat håll, förändras allt. En hård duns, bilen girar och Carina tappar kontrollen. Sedan kör hon vidare. Tiger och förtränger. Men sanningen kommer ifatt henne.


Snökupan är berättelsen om hur Carinas agerande får konsekvenser för alla omkring henne. Hur tigandet blir så stort att hon till slut inte själv får plats."

 

(Kopierat från grimforlag.se)


--------- 

"Snökupan" är Annika Bengtsssons tredje roman. Den är en fristående fortsättning på böckerna "Kråkprinsessan" och "Glömskelunden".

Jag har inte läst Annikas tidigare böcker, utan "Snökupan" var hennes första bok för min del.

Boken var mycket lättläst och den var välskriven.

Jag tyckte om karaktärerna i boken, och handlingen var också bra.

Så jag kan rekommendera boken. Och jag tror nog att jag kanske ska läsa Annikas två tidigare böcker också.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------

Betyg: 3,5 av 5.

---------

Denna bok var en recensionsbok från Grim Förlag.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0