Torsdagen den 26 maj 2011.


En helt vanlig jobbdag hade jag först.

Och sen åkte jag hem direkt efter jobbet.

Gick en sväng till Centrum för att hämta ut ett bokpaket på Hemköp.

Resten av eftermiddagen varvade jag mina vanliga sysslor: hushållsarbete, datorsittande, och bokläsning.

Satt en hel del ute på balkongen, där det var riktigt varmt och skönt i solen.

Flyttade in vid sjutiden när solen försvann.

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden.



Senaste nytt från läget i vår kommande lägenhetsförsäljning:

(Länk till vad jag skrev i förrgår).

(Länk till vad jag skrev i går).

Och så här är läget i dag:

Dom två familjerna som jag skrev om i går, är fortfarande intresserade. Men ingen av dom har lagt något bud ännu.

Den första familjen har tydligen inte sitt lånelöfte klart. Dom bor nu i hyresrätt.

Den andra familjen bor i bostadsrätt, och måste ha en köpare till sin lägenhet, innan dom får buda på vår lägenhet, säger deras bank.

Men båda familjerna är tydligen ganska så mycket intresserade av vår lägenhet. Så får dom bara omständigheterna att fungera, så blir det budgivning.

Sen hade en tredje familj ringt till mäklaren i dag. Dom hade missat våra visningar, men sett lägenheten på Hemnet nu, och var tydligen intresserade. Så mäklaren ska visa lägenheten i morgon för dom.

Så om vi har jättetur, så kanske vi har tre stycken som budar på lägenheten!

Och har vi lite tur, så är det i alla fall någon av dom som lägger ett bud på utropspriset.

Och har vi otur, så budar ingen av dom tre...

Då blir det i så fall "Plan B". Och vad det innebär vet jag inte riktigt. Förmodligen en sänkning av utropspriset, och nya visningar.

Håll tummarna återigen för oss!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Håller tummarna ....det kan vara så att de som lämnar bud startar under utgångspris!

Hur gick det för de andra lägenheterna i ert hus.

2011-05-26 @ 20:42:01
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Jo, visst kan det vara så.



En gick för 2 milj 100 tusen. Och den andra gick för 2 milj 55 tusen.

2011-05-26 @ 21:31:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

tumhållning fortsätter! :-)

2011-05-26 @ 22:08:09
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack! Det behövs! ;-)

2011-05-27 @ 15:53:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0