"Babbeldrottningen i New York" (Queen of Babble in the Big City) av Meg Cabot - 2009 - Bok



---------    

Recension av boken: "Babbeldrottningen i New York" (Queen of Babble in the Big City) av Meg Cabot (2009) (Genre: Amerikansk Skönlitteratur / Roman / Chick lit)

---------


"Lizzie Nichols har ett stort problem i livet: hon kan aldrig  hålla tyst! Hon har en osviklig förmåga att säga fel saker vid fel tidpunkt. Nu är hon i New York, lika bubblande charmig och optimistisk som alltid: det gäller bara att hitta ett jobb och en bostad så blir allt toppen!

Men hon måste kämpa sig igenom den ena förnedrande situationen efter den andra och får slutligen jobb som receptionist på en advokatbyrå. Inte precis hennes drömjobb (som är att öppna en vintagebutik för bröllopsklänningar) men det betalar i alla fall räkningarna. Fast hennes råd till blivande brudar att inte skriva på äktenskapsförorden underlättar inte precis hennes karriär. Kan hon aldrig lära sig att hålla munnen stängd!"

 

(Kopierat från adlibris.com)


---------

Jag läste Meg Cabots första bok för vuxna "Babbeldrottningen" för snart två år sen, och tyckte att det var en bra och underhållande bok i chick lit-genren. (Här är en länk till min recension av den). Tidigare så har ju hon skrivit mängder med ungdomsböcker.

Den här boken "Babbeldrottningen i New York" är en fristående fortsättning på den första. Och den var ungefär som den första boken också. Lättläst, lättsam och rolig.

Gillar man underhållande chick lit-böcker så kan jag varmt rekommendera båda böckerna. Och jag ser fram emot en tredje bok i serien.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Norstedts.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0