"Doktor Proktor och världens undergång. Kanske." (Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje.) av Jo Nesbö - 2010 - Bok


---------    

Recension av boken: "Doktor Proktor och världens undergång. Kanske." (Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje.) av Jo Nesbö (2010) (Genre: Norsk Skönlitteratur / Barn- och Ungdomsbok)

---------


"Det du inte vet, har du inte ont av. Som att världen redan är på väg att gå under. Att vi står inför en fruktansvärd invasion från närmaste rymden. Och än så länge har du inte heller hört om varför våra strumpor EGENTLIGEN försvinner ur tvättmaskinen, om anakondan i kloaken, äkta grodmän, inte fullt så äkta babianer och om andra Djur du skulle önska inte fanns. Men ska du bara läsa en enda bok om världens undergång, sjubenta peruanska sugspindlar, Bulle, Lise och doktor Proktor i år - ja, då bör du nog trots allt läsa den här. Kanske.
"

(Kopierat från piratforlaget.se)


--------  

Piratförlaget skickar mig ibland recensionsböcker som jag inte själv har önskat att få. Och det är ju lite roligt att få bli överraskad.

Det här är andra gången som dom skickar mig en barnbok. Förra gången så var det DEN HÄR BOKEN som jag fick.

Och jag skriver då i den här andra recension, ungefär som jag gjorde i den första recensionen..

Jag tycker det är svårt att recensera en barnbok. Men jag skulle tro att om jag var i tioårsåldern, så skulle jag nog tycka mycket om den här boken. För den var rolig och även lite spännande.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Piratförlaget.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0