Lördagen den 11 juni 2011.


Dag ett av mitt sextionio dagar långa sommarlov började klockan halvåtta när min mobil larmade. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Efter att Borzko sen hade gått upp, och genomgått sina morgonbestyr, så åt vi frukost. Efter det så packade vi ner våra badgrejer, och så stack vi iväg till Farstastrandsbadet.

Vi kom dit vid halvtiotiden, och då var det väldigt lite folk där, och lite moln.



Sen så försvann molnen, och det kom lite mer folk dit.



Min pappa kom förbi, och satt och pratade en stund.

Jag träffade på en författarfavorit där,
men det har jag redan bloggat om i ett tidigare inlägg.

Både Borzko och jag tog årets första dopp i dag, och även ett andra dopp blev det. Det stod att det var tjugotvå grader i vattnet. Men jag vet inte om dom har tagit temperaturen väldigt grunt, för jag tyckte det kändes som typ nitton.

Sen kom även Jenny dit lite senare framåt eftermiddagen.



Hon hade köpt med sig jordgubbar och bigarråer.



Kaffe och glass köpte vi också.

Vid halvfyratiden, efter sex timmar på stranden, så åkte vi hem.

Vi skjutsade först hem Jenny till Högdalen.

Och sen åkte vi till Fagersjö och hämtade upp Jimmy, och hämtade också några filmer som vi skulle ha av honom.

Sen skjutsade vi Jimmy till tunnelbanan, för han skulle in till stan för att möta upp med kompisar.

När Borzko och jag kom hem, så åt vi middag.

Sen så satte vi oss på balkongen. Borzko läste i sin bok. Och jag delade min tid mellan boken och datorn.



Och här på balkongen lär vi väl fortsätta att sitta till framåt åttatiden. Då går vi nog in och tittar på "Kvällen är din" med Martin Stenmarck. Sen så tror jag nog att vi kanske tittar på en dvd-film. Förmodligen så blir det då den tredje "Änglagård"-filmen.


Kommentarer
Postat av: Rasmusmatte

Låter som en riktigt mysig dag.

2011-06-11 @ 19:55:07
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Rasmusmatte: Ja, det har det verkligen varit! Och är fortfarande! :-D

2011-06-11 @ 19:58:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

oj, sex timmar, det var inte dåligt! Jag har iofs. också varit ute i stort sett hela dagen, men jag har suttit i skuggan av parasollet och läst istället :-)

2011-06-11 @ 21:00:19
URL: http://blog.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det kanske blev lite väl länge i dag. Vi hade nog tänkt oss max fyra timmar. Men sen så ringde ju Jenny och ville komma dit, och då stannade vi så klart kvar! Jättemysigt att hon kom dit! Eftersom hon jobbar så otroligt mycket nuförtiden, så ses vi ju inte så ofta längre. Men vi har smort oss duktigt i dag, så varken Borzko eller jag är röda eller rosa! :-D

2011-06-11 @ 21:07:41
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0