Dagbok - Måndagen den 19 december 2005


 
 

Jobbade som vanligt i dag förstås. Men det blev en jobbig start på dagen… Fläktsystemet fungerade inte, så när vi satte igång våra stora grytor med spaghetti och köttfärssås så blev det en enorm dimma/ånga i alla våra lokaler. Så strax före sju så utlöstes brandlarmet… Det går ju inte att vistas inomhus då det är ett så fruktansvärt oväsen på larmet, och sen så får vi ju inte egentligen vara inne när brandlarmet går. Det kan ju brinna någonstans… Så vi fick stå ute i kylan på lastkajen i sju minusgraders kyla i arbetskläder… I cirka tjugo minuter fick vi stå innan larmet stängdes av.
 

Och sen så fick vi jobba i varmfuktig hemsk luft hela dagen. Ingen kom och kollade på fläktsystemet trots att vi ringde… Det var så fuktigt och dimmigt så det rann om fönster, väggar och tak… Och även fönstren ute i matsalarna var helt igenimmade. Ingen trevlig arbetsmiljö precis! Vi hade nog alla huvudvärk när vi gick hem…
 

Vi var i alla fall mer än full personalstyrka i dag. Anne-Mari sjukskriven, Nadia vikarierade för henne, Salwa var och arbetstränade. Vi serverade som sagt var spaghetti och köttfärssås i dag. Jag var först i skalen och sen så var jag i lilla matsalen. Salwa var och jobbade med mig där. Dagen flöt på bara bra. Inget speciellt hände sen. (Jo, en massa strul med leveranserna av julbordsmaten tills i morgon…)
 

Åkte hem direkt efter jobbet. Höll på som vanligt här hemma och pulade, fixade, plockade, donade och grejade med allt möjligt och omöjligt. Jenny åkte direkt från skolan in till stan för att shoppa julklappar med Malin. Jimmy hade först avslutning i sin skola, sen var han hemma en stund, och innan jag hann hem från jobbet så hade han åkt iväg till uppkörningen för körkortet.
 

Vid halvfemtiden så kom Jimmy hem, och som ni alla säkert har sett i mitt mobilblogginlägg tidigare, så KLARADE HAN UPPKÖRNINGEN FÖR KÖRKORTET! Jätteroligt! *GRATTIS JIMMY!* ( Och tack alla ni som hjälpte till genom att hålla tummarna! ;-) )
 

Vi åt middag tillsammans och sedan så stack han givetvis iväg ut med bilen! Han skulle hämta upp sina kompisar, Kristian och Jimi, och sen så skulle de ut och köra. Jenny kom hem från stan strax efter sex, och då mötte jag upp med henne i Centrum.
 

Vi shoppade några julklappar och så köpte vi papper/snören/rosetter/tejp/etiketter till att slå in julklappar med. Jag köpte mig även en svart topp med lite paljetter på att ha på julafton. Gick runt och kollade lite, och så köpte vi varsin McFlurry på McDonalds. Hemma igen strax före åtta.
 

Efter uppackning av grejerna och lite plockande med annat så blev det så småningom kökssoffan och bärbara datorn i knäet. Betapetmatcher mot Snurran förstås! I kväll blev det två stycken och Snurran vann (tyvärr) båda… Lite allmänt surfande, bloggläsande, m.m blev det också.
 

Och ännu en gång: GRATTIS JIMMY!



Kommentarer
Postat av: Gunilla

GRATTIS TILL KÖRKORTET!!!

2005-12-20 @ 17:46:52
Postat av: Bim

Jag tackar å Jimmys vägnar!

2005-12-20 @ 19:27:34
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0