Dagbok - Onsdagen den 28 december 2005

 


Mobilen larmade i dag också klockan sju. Upp och duschade och gjorde mig i ordning förstås. Och sen frukost. Hade tänkt mig en morgonpromenad i dag, men det snöade ymnigt ute då och då hade jag ingen lust alls att ut och gå… Så det blev lite fixande här hemma istället. Bytte handdukar, tvättade handdukar, beställde papperskopior på mina digitala fotografier till min Mamma från OnOff, fixade lite med papper, m.m.

Jimmy gick upp vid tiotiden. Satt och pratade lite med honom. Sen så gick jag iväg till Centrum vid elvatiden för att möta upp med min Mamma Gun som kom hit med bussen för att shoppa lite. Då hade det slutat att snöa, så innan shoppandet så gick vi en liten promenad runt Farsta en stund.

Sen blev det lite shopping av kläder för Mamma. Själv köpte jag ingenting i dag, jag var bara smakråd och hjälp till henne. Var på systemet och köpte lite vin också. När vi var klara så gick vi hem hit och åt lite lätt lunch och fikade tillsammans med Jimmy. Satt och pratade ett bra tag sen.

Vid tretiden sen så skjutsade Jimmy hem Mamma till Örby. Och sen åkte han direkt till sitt jobb på McDonalds i Västberga för att jobba mellan 16.00 och 21.30. Själv så höll jag återigen på med alla möjliga hushållsbestyr tills jag kände mig nöjd för i dag.

Och sen blev det slappande i soffan. Hade för ovanlighetens skull köpt en tidning som jag låg och läste: ”Amelia”. (Det var ett reportage om Bloggar som lockade mig att köpa den!) Började att läsa och läste också ut en ny pocketbok: ”Kort Kjol” av Christina Wahldén. Den handlade om en flicka som blir våldtagen av två klasskamrater, och den var mycket, mycket bra. Hemsk men bra. Sen så höll jag på ett bra tag med att bränna ut filmer som jag hade laddat ner. Vårt Internet låg nere i ett par timmar också, medans Jimmy var på jobbet. Jag orkade inte ta tag i det utan väntade tills han var hemma igen.

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Han la sig tidigt sen, för han ska ju som vanligt upp i ottan i morgon bitti. Jimmy kom hem från jobbet strax före tio. Han fixade ju vårt Internet då förstås. Sen blev det datorn för mig resten av kvällen. Tre Betapet-matcher mot Snurran och hennes man Rolle. Jag kom etta i den första, trea i den andra, och etta i den tredje.

Och Jenny är kvar i Linköping hos Oscar. Tyst, tomt och tråkigt här hemma utan henne…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0