Dagbok - Söndagen den 18 december 2005






Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Upp och duschade och gjorde mig i ordning. Och sen frukost förstås. Hade egentligen tänkt mig en morgonpromenad i dag också precis som i går. Men det såg så grått, ruggigt och kallt ute så jag hade ingen lust att gå i dag. Borzko gick upp vid halvniotiden. Efter att han hade gjort sig i ordning och ätit frukost så gick han till Farstahallen i dag också och tränade.



Själv så satte jag i gång och gjorde lite nytta här hemma istället. Det blev mest ”jul-nytta”! Gick igenom och fixade Jimmys och Jennys fotografier från skolfotograferingen och fördelade. Slog in alla korten som ska bli julklappar åt släkten. Slog även in de andra julklapparna som jag har handlat. Hängde upp julbroderierna också. Och höll på och pysslade, plockade, donade, fixade och grejade med allt möjligt och omöjligt här hemma.



Jimmy vaknade och gick upp vid tiotiden. Efter frukost och dusch så satte han sig vid datorn och höll på med allt möjligt. Jenny och Oscar gick upp vid elvatiden. Efter dusch och frukost så gjorde de väl inget speciellt fram till ettiden. Sen så var det dags för Oscar att åka hem till Linköping igen. Jenny åkte med honom in till Centralen där hans buss avgick strax efter två. Sen så åkte Jenny direkt hem hit igen. *Det var kul att träffa dig Oscar! Och att ha dig här över helgen! Du är varmt välkommen tillbaka!*



Sen när jag var klar med allt det jag hade bestämt mig för att göra så satte jag mig och slappade vid datorn en stund på eftermiddagen. Middag åt vi sen vid femtiden. I dag blev det rester från fredagens middag plus lite hopplock från kyl, frys och skafferi.




Och sen så blev det slappande igen resten av kvällen. Jag satt i kökssoffan och höll på med allt möjligt i datorn. Jimmy satt vid köksbordet med datorn och spelade ”WOW”. Jenny satt i sitt rum vid datorn. Och Borzko satt i vardagsrummet och kollade på sport på teven.





Bilderna i dagens blogg är julbroderier som jag har sytt under årens lopp. Tavlan med den lussebullsbakande tomtefamiljen är ett av mina favoritbroderier.

---------  


Håll tummarna för Jimmy i morgon! Måndagen den 19 december klockan 15.25 så har han uppkörning! Hoppas, hoppas, hoppas att han klarar av det!

---------



Kommentarer
Postat av: Angela

Oj, vad fina broderier du skapat! Kommer att hålla alla mina tummar för Jimmy i morgon! *Kram*

2005-12-18 @ 20:34:33
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Tack Angela! Du är alltid lika snäll! *Kram*

2005-12-18 @ 20:36:41
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0