Dagbok - Söndagen den 25 december 2005


 

La mig vid tvåtiden i natt. Gick upp klockan åtta i morse. Duschade och gjorde mig i ordning och sen så blev det frukost. Borzko gick upp vid halvtiotiden, och Jimmy vid tiotiden. Och Jenny inte förrän vid tolvtiden. Under dagen så blev det allmänt slappande och slöande för oss alla fyra. Jag läste bland annat ut boken: ”Jenny S” av Denise Rudberg. Den var bra och typ som hennes tidigare tre böcker.

Vid halvtretiden så åkte vi sen iväg. Vi skulle på Julmiddag hos Borzkos Mamma Dragica i Hallunda. Borzkos son Mirko var också där. Först så fick vi glögg och satt och pratade en stund. Sen så blev det middag med både svensk och kroatisk hemlagad julmat. Åt och satt och pratade. Sen så blev det kaffe och massa hembakt kaffebröd till. Och efter det så blev det ost, kex och snacks. Rätt så mätta var vi sen allihopa…

Liten julklappsutdelning blev det förstås i dag också. Borzko och jag fick pengar från hans Mamma. Satt sen och pratade och hade det trevligt fram till sjutiden då vi åkte hemåt igen.

Lägger in två fotografier. De är speciellt tagna och inlagda för Borzkos syster Natalie som bor i Kroatien och är en trogen läsare av min Blogg. *Håll tillgodo Natalie! Här kommer kort på Morsan Dragica, Brorsan Borzko, och dina tre Brorsbarn: Mirko, Jimmy och Jenny!*









Hemma vid halvåttatiden igen. Då blev det allmänt slappande för oss alla fyra. Jag och Jimmy satt med våra bärbara datorer i köket. Jenny satt i sitt rum vid sin dator. Och Borzko satt i vardagsrummet framför teven. Borzko gick och la sig redan vid halvtiotiden, för han ska jobba extra i morgon, och ska upp redan halvfyra. Jimmy åkte iväg vid elvatiden för att jobba på McDonalds i Västberga. Det är första gången han ska jobba natt. Alla deltidsanställda måste jobba någon natt i månaden när man har fyllt arton år. Han ska jobba mellan 23.45 och 06.00.




Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag tackar så hemskt mycket för fotona!!! God Jul på er alla från mig, Tiho och Tina.

2005-12-26 @ 10:27:43
Postat av: Angela

Vad livet skulle vara torftigt utan bilder! Roligt för oss andra oxå även om det nu var ägnat till svägerskan så tjuvkikar jag och njuter :-) *Kram*

2005-12-26 @ 18:23:19
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Natalie: Varsågod! Det var så lite så! God fortsättning på er alla tre! *Kram*

2005-12-26 @ 22:05:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela! Självklart så är bilderna till för alla! *Flinar* Men just i går så var det mest till svägerskan! *Kram*

2005-12-26 @ 22:06:35
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0