Dagbok - Torsdagen den 1 december 2005



Jobbade som vanligt i dag också. I dag var vi full personalstyrka på jobbet. Vi serverade fiskpanetter, kokt potatis och filsås i dag. En hektisk dag var det, men allt fungerade ändå bra till slut.

Hem direkt efter jobbet. Höll på med lite allmänt hushållsarbete och fixade också till mig inför kvällen. Jenny kom hem strax före fyra, och sen så stack vi iväg strax efter fyra.

Vi var från början fyra jobbarkompisar, jag, Snurran, Monica och Mita som skulle gå och se Saturday Night Fever. Sen så skulle Lena från expeditionen också med. Och vår chef, Intendenten Agneta skulle bara med ut och äta. Men både Monica och Lena var sjuka i dag och kunde inte gå med. Så jag och Mita köpte deras biljetter till våra döttrar. Så Jenny och Malin fick följa med istället.

Jenny och jag tog tunnelbanan in till stan och mötte upp med Snurran, Mita och Malin. Vi gick till Kina-restaurangen ”China Wang” på Kungsgatan 62. Efter en stund så kom också Agneta dit. Vi åt allihopa av den kinesiska buffén. Det fanns massor med olika rätter och allting var jättegott. Satt där och pratade och hade det trevligt till strax före sju. Sen så gick vi iväg till teatern utom Agneta som gick hem.

Och sen så var vi alltså på Oscarsteatern och såg ”Saturday Night Fever”! I rollerna var bland annat Andreas Lundstedt och Markoolio. Musikalen var jättebra! Handlingen följde filmen väldigt väl. Och sen så var det massor med sång och dans hela tiden. Alla skådespelarna och dansarna var jättebra. Vi fem tyckte allihopa att den var fantastiskt bra! Jag kan varmt rekommendera den! Speciellt om man gillar sjuttiotal, sång och dans.

Musikalen höll på i cirka tre timmar, vi var hemma vid halvtolv, i säng vid tolv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0