Dagbok - Torsdagen den 29 december 2005



 
Mobilen ringde även i dag klockan sju. Upp och duschade och gjorde mig i ordning och sen så åt jag frukost. Hade även i dag tänkt mig en morgonpromenad, men även i dag precis som i går så var det en mindre snöstorm utanför fönstret… Och då har jag verkligen ingen lust att ge mig ut på promenad. Höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma istället.

Vid niotiden så gick Jimmy upp. Efter att han hade gjort sina morgonbestyr och käkat så började vi att städa tillsammans här hemma. Vi hjälptes åt med att: dammsuga, torka golven, skura toaletten och badrummet. Skönt när man hjälps åt! Jag har tänkt att vi för det mesta ska städa på torsdagseftermiddagar hädanefter, och då får J&J vara hemma och hjälpa till. När vi var klara så blev det en lätt lunch och sen höll jag återigen på och fixade med lite allt möjligt här hemma.

Sen så började vi vår ”Sagan Om Ringen”-Dag! Vi hade en sån även förra jullovet, då vi såg alla tre filmerna: ”Sagan Om Ringen”, ”Sagan Om De Två Tornen”, och ”Sagan Om Konungens Återkomst”, alla i den långa versionen. Både Jimmy och jag älskar de filmerna, de är de klart bästa filmerna som har gjorts någonsin, alla kategorier inräknade. Jenny och Borzko gillar dem inte alls… Tänk vad olika man är ibland!






Först så såg vi då den första filmen. Sen så tog vi en paus. Vi gick först ut och borstade av våra bilar som det var några decimeter snö på… Sen gick vi till Centrum och till Burger King och åt middag. Efter det så gick vi hem igen och fortsatte med filmerna. Såg andra filmen, sen en kort paus, och så efter det den tredje filmen.


Tio timmars filmtittande blev det sammanlagt ungefär! Men det kändes det absolut inte som. Fast lite trött blev man ju förstås! Men nu är det en tradition att vi ska göra så här en gång om året, varje jullov!


Vid halvtolv var vi färdiga med filmerna, då blev det datorn en stund innan sängen.


Jenny är fortfarande i Linköping hos Oscar. Jag saknar henne… Borzko kom hem sent från jobbet på grund av all snö… Och sen gick han och la sig tidigt för han ska upp tidigt i morgon igen… Inte mycket fritid för tillfället för honom inte… 



 

Kommentarer
Postat av: Angela

Jisses, vilken maratonpass med film ;-)

2005-12-30 @ 08:18:27
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

*Flinar* Ja, det blev ju rätt så länge! Men det blev en tradition redan förra året! Vi besämde att vi skulle ha en sån här dag varje jullov! Rätt kul faktiskt! *Kram*

2005-12-30 @ 12:48:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Hedgehog-Sara

halloj - tack för hjälpen med mobilbloggandet - hade inte ens tänkt tanken att bilden kunde komma upp i fel blogg!

Första gången jag är här - här var det najs =)

2005-12-30 @ 16:42:58
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Bim

Hej Sara! Kul att du kikade in! Det var bara roligt att kunna hjälpa dig med mobil-bloggandet! Roligt att du kommenterade och att du tyckte att det var najs här! *Kram*

2005-12-30 @ 17:33:14
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0