Dagbok – Måndagen den 10 april 2006


 

Jobbade i dag förstås. Men inte precis som vanligt. För den här veckan så är det påsklov här i Stockholmsområdet. Skolbarnen har påsklov, men vi jobbar ändå. I vanliga fall så har vi cirka 700 ätande hos oss och cirka 700 som vi skickar iväg mat till (2 skolor + 3 dagis). Den här veckan så har vi cirka 200 ätande hos oss och cirka 100 som vi skickar iväg mat till (2 dagis). De som äter hos oss är fritidsbarnen, mellanstadieverksamhetsbarnen, och påsklovsskolebarnen.

Vi började dagen med en timmes sovmorgon. Sen så är jag den här veckan först i skalen och sen så dukar jag och sen så är jag andreman i stora matsalen. Vi serverade fisk i tomatsås med kokt ris i dag. Vid eftermiddagsfikat fick vi påskpresenter! Först så fick vi varsin kaffemugg av vår husmor, Mita. De hade hon dekorerat jättefint med våra namn på. De behöll vi på jobbet för att använda där. Sen så fick vi godisskålar av en försäljare/leverantör till oss. De var i blått glas med lock och i form av en höna.

(Godisskålen som jag fick.)





Vi var färdiga vid ettiden och då fick vi gå hem, en timme tidigare än vanligt. Åkte direkt hem. Höll på med diverse hushållsbestyr som vanligt när jag kom hem. Jimmy vaknade och gick upp klockan halvtvå efter sex timmars sömn efter sitt nattpass. Han åt och duschade och sen så stack han iväg. Han skulle på LAN hemma hos sin kompis Kristian i Hagsätra tillsammans med Jimi. De ska förmodligen LAN:a till onsdag kväll.


Jenny var på påsklovsskola i dag och ska även gå både tisdag och onsdag. Det är skola för åttor och nior för de som har problem i kärnämnena matte, svenska och engelska. Jenny har det jobbigt med matten så därför är hon där. Efter skolan, som är mellan nio och ett, åkte hon hem till Robin och var där på eftermiddagen.


(Påskliljor i kruka som jag fick av Mamma och Pappa i lördags.)






Gick till Centrum vid halvfyratiden. Var på Konsum och handlade lite till middagen och lite annat. Mötte upp med Jenny och Robin som kom med tunnelbanan hemifrån Robin. Gick tillsammans hem. Sen så blev det matlagning. Jag lagade och de höll mig sällskap. Det blev stekta fiskpinnar, kokt fullkornsris, smögensås och kokta gröna ärtor. Vi tre åt mat och satt och pratade.


Robin åkte sen härifrån vid halvsextiden. Han skulle möta upp med kompisar och sen gå på fotbollsderbyt mellan Djurgården och Hammarby. Jenny satt sen mest vid datorn i sitt rum. Jag satt som vanligt i kökssoffan med min laptop. Slökollade på Kanal 5 hela kvällen samtidigt också. Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden.


 

Kommentarer
Postat av: Angela

Släng nu inte påskliljorna när det är färdigblommat. Putta ner dom i din lilla trädgård så kommer dem att blomma så fint nästa år utomhus. *Kram*

2006-04-10 @ 22:47:15
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack för tipset! :-)

2006-04-11 @ 17:07:36
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0