Dagbok – Måndagen den 17 april 2006



Mobilen larmade klockan sju i morse efter sex timmars sömn eftersom jag la mig klockan ett i går. Borzko hade gått upp redan klockan två i natt/morse och åkt till jobbet. Jimmy kom hem från jobbet vid halvsex och la sig givetvis för att sova. Jenny sov ju hemma hos Robin i går. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Hade tänkt mig en morgonpromenad sen, men det var så grått, mörkt, trist, och blött ute så jag hade ingen lust. Satte mig en stund med datorn istället. Sen kom solen fram…

Jenny kom hem från Robin vid halvelvatiden. Då stack hon och jag iväg för att titta på utemöbler. Vi åkte ut mot Länna / Haninge och var på Jysk, EKO, Rusta och ICA Maxi. Efter att vi hade kollat runt så bestämde vi oss för möbler som vi hittade på Jysk. Tyvärr så fanns inte alla delar inne för tillfället, men de skulle komma på onsdag. Vi beställde och förhandsbokade ett bord, fyra stolar, en soffa, fyra höga dynor till stolarna och sex halvdynor till soffan. Det är i lite mörkt brunt trä. Alltihopa skulle gå på strax under femtusen kronor. Soffan ska vi ha på den nedre balkongen och resten på uteplatsen.

Jimmy vaknade och gick upp vid halvtolv. När han hade ätit och duschat så kom han och mötte upp med oss. När vi var klara i Länna så åkte vi hem och lämnade min bil, och så åkte vi i Jimmys bil ut till IKEA i Kungens Kurva. Där kikade vi också på utemöbler. Vi köpte ett pyttelitet typ cafébord i mörkt trä plus två små klappstolar för sammanlagt 200:- kronor. De ska vi ha på en nedre balkongen tillsammans med soffan.

Kom hem igen strax före två. Borzko hade nyss kommit hem från jobbet. När han var klar så åkte vi iväg igen, den här gången till påskmiddag hos Borzkos Mamma. Först åkte vi en sväng förbi Coop Forum i Fittja för att kolla in deras utbud på utemöbler. Men det var ingenting vi fastnade för där, så det blir nog det som vi hittade på Jysk. Sen klockan tre så var vi framme i Hallunda hos Dragica. Mirko var också där.

Middag blev det med massor med mat. Efter det så blev det kaffe och massor med fikabröd. Och ytterligare efter det så blev det ost och kex. Och däremellan så var det också godis och chips. Väldigt proppmätta var vi alla sen… Satt och pratade och hade det trevligt och sen så åkte vi hemåt vid sjutiden.

Väl hemma igen så blev det påskäggsskattjakt för Jimmy och Jenny. Lite fel dag kanske… Men först så glömde vi bort dem, och sen så var Jenny inte hemma. Men nu blev det i alla fall av. Det är tradition i vår familj att jag gömmer äggen, och sen så får de lappar att gå skattjakt på. De kanske är lite stora för det nu egentligen… Men är det en tradition så är det! Inget godis i äggen var det, utan pengar och telefonkort.

Sen så åkte Jimmy iväg till sin kompis Kristian i Hagsätra. Borzko satt och tittade på sport på teven. Jenny satt vid datorn i sitt rum. Och jag hamnade i min kökssoffa med datorn i knäet. Tre Betapet-matcher på Internet blev det i kväll. Först en med bara Snurran, och den vann jag. Sen en med Snurran, Jenny och Robin, och den vann Robin och jag kom tvåa. Sen en med bara Robin, och den vann jag.

---------  

Måndag i morgon igen… Jobbigt att komma igång… Först efter en skön arbetsvecka med väldigt lugnt på jobbet… Och sen efter fyra dagars skön ledighet… Men det är ju bra att det bara är fyra arbetsdagar den här veckan i alla fall… Och skönt är det också att komma in i normalt ätande igen… Har ätit så mycket nu i fem dagar… Men nu är det slut på det… Hoppas i alla fall att ni alla har haft en lika trevlig påskhelg som jag har haft!



Kommentarer
Postat av: Angela

Tisdag är det i morgon ;-) Men OK, det känns ju som måndag när man ska jobba...

2006-04-17 @ 22:17:13
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, jag vet inte vad jag ska skylla på!? Min höga ålder kanske!? ;-)

2006-04-18 @ 15:25:04
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0