Dagbok – Måndagen den 24 april 2006



Jobbade förstås som vanligt i dag igen. Den här veckan så är jag först i skalen och sen så är jag i diskplocken / grovdisken. Vi serverade färsbiffar och potatismos i dag. Inget speciellt hände på jobbet, allt flöt på bara bra.

Direkt efter jobbet så var jag på utvecklingssamtal med Jenny och en av hennes klasslärare, Pia. Det var väl ungefär som vanligt. Sen så åkte Jenny och jag tillsammans hem.

Jimmy skulle precis åka iväg när vi kom hem. Han skulle jobba extra i dag som budbilschaufför genom Patrik.

Jenny och jag gick iväg till Centrum. Först så var vi hos Optikern. Fixade till mina bågar lite, för de satt inte riktigt som de skulle. Pratade lite om de problemen som jag har med seendet, progressiviteten och glasögonen. Jag ska försöka att ha tålamod och se om jag vänjer mig.

Sen så var vi på Konsum och handlade lite mat. Mötte upp med Jennys pojkvän Robin sen som kom med tunnelbanan. Han hade med sig tre stycken långskaftade rosor till Jenny för de firar att de har varit ihop i en månad i dag. Jättegulligt av honom tycker jag att uppvakta med rosor.



 

Efter det så gick vi hem och hjälptes åt att laga middag. I dag blev det laxfilér i ugn med citronpeppar, kokt ris, hollandaisesås, ärtor/majs/paprika. Till efterrätt så gjorde Jenny ”turbo-glass” som hon hade lärt sig på hemkunskapen i dag.



 

Efter uppröjning i köket och lite allmänt plockande så blev det teven i vardagsrummet tillsammans med Jenny och Robin. Vi tittade på ”Big Brother” och ”Outsiders”. Efter det så blev det datorn och kökssoffan. Spelade två Betapet-matcher mot Snurran, och jag förlorade båda matcherna.

(Och ett stort grattis till Jenny och Robin på enmånadersdagen! Jag hoppas verkligen att det blir många månader till att fira!  Kram på er båda två!)





 

Kommentarer
Postat av: Robin

Tack så mycket! :)

2006-04-24 @ 23:10:49
URL: http://knodas.blogg.se
Postat av: Natalie

Läste hos Jenny att sommarstället kanske skulle säljas. NEJ! Det förknippas/hör ihop helt klart med "Gun & Yngve"! Tycker jag iaf. ;)

2006-04-25 @ 08:47:20
Postat av: Bim

---> Robin: Varsågod! ;-)

2006-04-25 @ 18:51:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Natalie: Ja, jag tycker också att det är sorgligt när de säljer... Men Pappa är 82 och Mamma blir 77... Och jag förstår att de börjar att tycka att det är jobbigt... Och varken jag eller Anette vill ju ta över det...

2006-04-25 @ 18:53:45
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0