Dagbok – Söndagen den 30 april 2006


Mobilen larmade klockan sju i morse också. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost förstås. Satte mig vid köksbordet med datorn efter det. Sen kom familjen upp ovanligt tidigt allihopa i tur och ordning och åt frukost och sällskapade med mig vid bordet. Borzko gick upp vid åttatiden, Jimmy vid halvniotiden, och Jenny vid niotiden.

Sen så stack Jimmy och jag iväg till Willys i Länna vid tiotiden. Handlade för cirka 800:- kronor i dag. Vi var hemma vid elvatiden igen. Borzko hade fixat lite hemma och Jenny hade slappat lite. Sen så gick Jimmy och Borzko till Centrum för att handla lite smågrejer på Clas Ohlson. Efter det så stack Jimmy iväg till sin kompis Kristian i Hagsätra för att hjälpa honom med hans dator.

Borzko höll på och fixade lite med elsladdar till nya frysen, drog om och spikade upp. Jenny och jag gick ut på en liten promenad vid tolvtiden. Vi gick runt i Farsta: Hökarängsbadet, Farstastrandsbadet, Farsta Gård, och Centrum. Köpte varsin glass på vägen. Halvklart, blåsigt, men elva grader varmt. Hemma vid ettiden igen.

(Hökarängsbadet)





(Farstastrandsbadet)





(Jenny vid vår uteplats)





Stegräknaren var med:
6.857 steg
5.82 kilometer
207 förbrukade kalorier
1.05.34 effektiv gångtid

Sen höll jag på och fixade lite med allt möjligt här hemma och varvade lite med datorstunder. Efter det så satte jag mig och påbörjade och läste även ut en pocketbok: ”Nej tack, jag åt nyss” av Anna-Lena Brundin. Den var rätt så bra. 

Vid halvsextiden så kom Jimmy hem igen tillsammans med sina kompisar Kristian och Robin.B. Då åt vi Pizza tillsammans från vår lokala Pizzeria: ”Pizza Butik Americana”. Jag åt en halv Pan Pizza plus ett Vitlöksbröd med ost.

Sen så åkte Jenny, Jimmy och även Jimmys kompisar Kristian och Robin.B. iväg med bussen till Hagsätra. Där skulle de möta upp med flera och sen så skulle de åka vidare in till Rålambshovsparken för att möta upp med ännu flera kompisar. De flesta av Jennys pojkvän Robins kompisar skulle också dit, men inte Robin, för han är i Göteborg och spelar en innebandyturnering hela helgen.

(Grattis på 19-årsdagen i dag Robin!) :-)

Borzko åkte iväg till jobbet för att byta sin lastbil. Hans ordinarie har varit på reparation så han har haft en annan som är mindre. Men han var tvungen att byta tills i morgon. Sen så gick han och la sig redan klockan nio, för han ska jobba extra i morgon och ska upp i natt redan klockan tre…

Jag satt för mig själv i köket i kökssoffan med min dator i knäet. Kollade på teve också: ”Big Brother Live”. Påbörjade och läste även ut en pocketbok till i dag: ”Var det bra så?” av Lena Andersson. Den var sådär. Nyhetsläsning och bloggläsning förstås också. Och så satt jag så klart och var lite orolig över båda mina ungdomar som var inne i stan under Valborgsmässoaftonen…

Sen vid halvtolvtiden så ringde Jenny och frågade om jag kunde hämta henne. Jag tog bilen och åkte in till Odenplan och mötte upp med henne där. Jimmy hade åkt iväg för att gå på krogen, så han kommer väl hem sent i natt förmodligen… Jenny var i alla fall nykter och glad och hade haft en trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0