Dagbok – Torsdagen den 6 april 2006



Jobbade förstås precis som vanligt i dag också. I dag serverade vi hamburgare med bröd och massor med tillbehör plus potatismos. Inget speciellt hände på jobbet i dag, allt flöt på bara bra.

Hem direkt efter jobbet. Höll på och städade och fixade med allt möjligt här hemma i någon timme. Sen strax före halvfyra så gick jag iväg till Centrum. Jag hade tid hos Farsta Husläkare klockan halvfyra. Jag ville kolla upp några hudförändringar / leverfläckar / födelsemärken som jag har. Hon tittade på dem och sen så skrev hon en remiss till en hudläkare som jag ska bli kallad till.

Sen gick jag hem igen och fortsatte med städningen. Jenny kom så småningom hem från skolan och då satte hon också igång med städningen. Jimmy jobbade på McDonalds i dag mellan 12.00 och 20.45.  Han städade lite på förmiddagen innan han åkte till jobbet. Tillsammans så fixade vi alla tre vår torsdagsstädning: dammsugning, torkning av golv, skurande av badrum och toalett, byte och tvätt av handdukar, tvätt av kläder, strykning av kläder, putsande av speglar och glasytor, dammande, m.m.

Jenny och jag tog en paus för middag vid femtiden. Sen så fortsatte vi igen tills vi var klara. När jag var färdig så blev det så klart kökssoffan och lilla bärbara datorn i knäet. När Jenny också var klar med sin del av städningen så flyttade jag in med datorn i hennes rum. Lite slökollande på teve blev det också: ”Big Brother” och ”Sofis Mode”.

Betapet blev det i kväll också. Först spelade jag och Robin en match som blev avbruten för vårt Internet strulade här i kväll… Sen så körde vi en match till, och då gick det bättre, och jag vann. Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden och sen kom Jimmy hem från jobbet vid niotiden. En fika och en pratstund med hela familjen blev det också.

Och i morgon är det fredag!



Kommentarer
Postat av: Hedgehog-Sara

äntligen fredag!!! En riktigt fin helg vill jag önska dig - har du påsklov eller är det massa fritisbarn som ska ha god mat? =)

2006-04-07 @ 20:35:17
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Hedgehog-Sara: Hej Sara! Kul att du är här och läser och kommenterar! :-) Tack ska du ha. Jag önskar dig också en riktigt fin helg. Jag har inte påsklov. Vi har fritidsbarn, mellanstadieverksamhetsbarn, påsklovsskolebarn plus två dagis som vi skickar mat till. Men vi har det lugnt och skönt! Vi hinner städa en massa extra och prata med varandra! Sovmorgon och sluta tidigare brukar vi också hinna med! ;-)

2006-04-07 @ 20:38:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Hedgehog-Sara

och det är så skönt, när man hinner med att umgås och ha kul på jobbet!!

2006-04-08 @ 09:46:31
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Sara: Absolut! ;-) :-)

2006-04-08 @ 11:57:29
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0