Bloggande om Jobbet.

Eftersom jag har fått ganska så många nytillkomna läsare under sommaren så tänkte jag kopiera in ett gammalt blogginlägg här.

Vill bara säga till er nya att jag inte kommer att blogga någonting alls om mitt jobb. Eftersom jag skriver så detaljrikt i övrigt, så kanske ni undrar varför jag inte skriver någonting alls om de åtta timmar om dagen som jag tillbringar på jobbet.

Men jag kommer inte att gå in på varför jag inte gör det mer, utan repriserar bara ett blogginlägg som jag skrev den 15 juni.

-------------  

Tänkte bara skriva några rader om mitt bloggande om mitt jobb. I och för sig så har jag ju ett långt sommarlov framför mig, och det är länge tills det skulle vara aktuellt att skriva något om jobbet. Men jag vill ändå redan nu skriva och meddela att jag kommer inte längre att skriva någonting överhuvudtaget om jobbet mer. Jag vill inte gå in på här varför det är så. De som är inblandade vet precis varför ändå. Och de som inte vet, behöver väl egentligen inte heller veta. Tycker bara att det är tråkigt att jag känner mig tvungen att ta det här beslutet, för jag tycker att det var trevligt att skriva även om min arbetsdag, och inte bara om min lediga tid. Jag är ju alltid helt ärlig i det jag skriver. Däremot så händer det självklart att jag väljer att inte skriva om vissa saker. Oftast då så är det till hänsyn om andra.

-------------  

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Bim!

Jag förstår att något har hänt och jag tycker det är tråkigt att du inte kan skriva om ditt jobb, alltid trampar man någon på tårna!, Suck!

Tack för att du grattade mig på bellas blogg, jättegulligt!!

Jag har inte läst din blogg på ett tag, (har inte hunnit tiden går så fort) så jag måste uppdatera mig nu:) Jag ser i alla fall att du har hunnit läsa massor med böcker igen. Kul att du tyckte om böckerna som jag rekommenderade, fast jag visste inte att det fanns ännu en bok av Thell. Men nu vet jag, tack för det.

Ha det så bra och fortsätt skriv. Jag läser gärna!

hälsning Camilla

2006-08-14 @ 21:05:48
Postat av: Bim

---> Camilla: Hej Camilla! Kul att du kikar in! Jag förstår att du inte alltid har tid att läsa. Man har ju faktiskt ett liv utanför Internet också. ;-) --- Ja, jag såg ju att du fyllde år, så jag kunde inte låta bli att gratta dig! :-) --- Ja, jag är uppe i över 40 böcker nu på sommarlovet! Tack så mycket för tipset om Lotta Thell! De två första var verkligen jättebra! Jag köpte hennes tredje i dag. Men den har jag inte hunnit börja på än. Hon kommer med en fjärde: "Kärleksbarn" den första september också. --- Ja, det är tråkigt att inte kunna blogga om jobbet... Men, men, det är bäst så i nuvarande läge. Tycker i och för sig inte att jag har gjort något fel egentligen... --- Ha det så bra själv! Och jag väntar på att du ska börja blogga! ;-) --- Varma hälsningar från Britt-Marie-

2006-08-14 @ 21:15:38
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Jag kommer läsa dig blogg ändå. Själv kommer jag nog börja blogga mycket om Min skoldag. Gillar att läsa om din vardag och din underbara familj.

2006-08-14 @ 21:51:58
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack för ditt beröm! Jag blir så glad! Jag ser fram emot att läsa om din skoldag!

2006-08-14 @ 21:53:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

Synd, tyckte det var kul att läsa om din arbetsdag. Men det måste ju vara tråkigt för dig som har gjort det i så många år.

2006-09-24 @ 02:53:53
URL: http://finkans.blogg.se
Postat av: finkan

Men dina bloggar är lika bra ändå*ler*

2006-09-24 @ 02:54:20
URL: http://finkans.blogg.se
Postat av: Bim

---> Finkan: Ja, jag tycker att det var jättetråkigt att jag kände mig tvungen att ta det här beslutet... Men jag kanske ändrar mig i framtiden! :-)

2006-09-24 @ 08:54:53
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Finkan: Tack ska du ha! :-)

2006-09-24 @ 08:55:29
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0