Fredagen den 11 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse. Borzko hade gått upp klockan fyra, och Jimmy hade gått upp klockan sex, och de hade åkt till sina respektive jobb. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Jenny gick upp vid kvart över åtta, åt lite frukost, och sen så gjorde hon sig lite i ordning. 

 

Vid kvart i nio så gav vi oss sen i väg med bilen. Vart vi åkte och vad vi gjorde tänker jag inte skriva här. Vi ordnade någonting som har med att göra, att en för oss närstående person, snart har en stor högtidsdag… ;-)


 

Vi var hemma ganska så snart igen. Jenny gick då och la sig för att sova en stund till… Själv så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Inget strandväder idag. Mulet större delen av dagen, och det kom till och med några regnstänk. Men det var varmt och skönt ändå.


 

När jag hade fixat klart med det som jag hade bestämt mig för att göra, så blev det soffan på nedre balkongen med bortdragen inglasning. Sen så satt / låg jag där större delen av dagen. Först så höll jag på lite med allt möjligt i datorn. Sen så läste jag ut boken som jag började på i tisdags kväll: ”På det fjärde ska det ske” av Kajsa Ingemarsson. Efter det så började jag på en ny bok, en bok med skräcknoveller, ”Pappersväggar”, av John Ajvide Lindqvist.


 

Jenny vaknade för andra gången vid ettiden. Sen så slappade hon större delen av eftermiddagen. Hon läste, tittade på teve, och satt vid datorn. Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden. Då åt vi tre middag tillsammans. Sen så röjde Jimmy ur alla grejerna i sin bil, så den är klar för försäljning.


 

Sen så kom det en kille och köpte digitalkameran som Jimmy hade ute på annons. Han hade begärt 1.300:- kronor. Han fick 1.200:- kronor. Han prutade 100:- kronor eftersom han inte hittade instruktionsboken.


 

Efter det så mötte han upp med en kille som köpte en av mobilerna, Sony Ericsson S700i, för de 800:- kronor som han hade begärt för den.


 

Den bärbara datorn köpte jag (!) av honom. Där hade han satt ett pris på 1.500:- kronor. Han fick massor av svar och blev erbjuden upp till 2.500:- kronor. Jag gav honom 2.000:- kronor för den, samma pris som han köpte den av mig för, för två år sedan när jag köpte ny dator. Jag ska ha den gamla som en back-up-dator. Jag har några fel på min nuvarande och tänkte lämna in den på en garantireparation och eftersom jag inte vill vara utan dator någonting så ska jag ha den gamla då. Sen när min är reparerad så sätter vi nog ut en ny annons på den gamla.


 

Jenny åkte iväg vid sextiden. Hon skulle först hem till Robin och sen hem till hans bror Niklas och grilla med honom och några andra. Borzko kom hem från jobbet vid halvsjutiden. Middag och sen dusch blev det för honom då. Och resten av kvällen tittade han på friidrott och annan sport på teve.


 

Lite senare sen så kom det ännu en kille och köpte Sony Ericsson Z600 och Bluetooth-handsfreen för sammanlagt 600:- kronor. Jimmy hade sänkt telefonen från 700:- kronor till 500:- kronor och Bluetoothen från 300:- kronor till 200:- kronor. Och sen prutade han 100:- kronor till för att han köpte båda.


 

Vid tiotiden så gick Borzko och la sig. Han ska jobba extra i morgon och ska gå upp klockan halvfem. Jimmy la sig strax efter, han jobbar också i morgon och ska upp klockan sex. Jenny åker hem till Robin efter grillningen och sover där i natt.


 

För mig som nu är ensam vaken blir det nu läsning i min skräcknovellbok, i stearinljusets sken, och med en skål popcorn bredvid mig. ;-)

 



 

 

Kommentarer
Postat av: bella

Jävla pucko!
44 år och har en blogg?
jag är ingen anoyum! jag berättar vem jag e!
bella!
skaffa dig ett liv än att ragga på tjejer fast du e en!



get a life bitch

2006-08-12 @ 17:20:14
URL: http://bellas.blogg.se
Postat av: Bim

---> Bella: Jaså!? Det var ju ett trevligt inlägg!? Hej på dej också. Är det något fel på att blogga om man är 45 år!? Och jag behöver inte skaffa mig ett liv, jag har redan ett som jag trivs jättebra med. Men du kanske behöver skaffa dig ett, eftersom du har tid att sitta och klaga på andra i deras bloggar!? Tjejer raggar jag definitivt inte på, jag är lyckligt gift med en man. Och någon bitch är jag inte heller. Är du? Tycker det är väldigt barnsligt och omoget av dig att skriva ett sånt här inlägg. Även om du nu är modig och lämnar ut din egen blogg. Om man hittar bloggar som man inte gillar så är det väl bara att strunta i dem. Jag skulle då aldrig klaga på någon så här. Men, jag ska nog i alla fall ta och anmäla din blogg till Roland. Så får han ta ställning till om han tycker att din blogg ska stängas. Hoppas att du växer till dig och blir en lite mer ödmjuk och vidsynt människa. Med vänliga hälsningar från Britt-Marie. (P.S. Lägger en kopia på det här i din blogg. Så kanske någon ser det hos dig innan du hinner ta bort det. D.S.)

2006-08-12 @ 17:36:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Vad tråktig med så dumma kommentarer. Men Bim du vet att det finns vi som älskar dig blogg. Jag hoppas inte du tar åt dig får mycket av sån här skit. Fattar inte hur hon tänker när hon påstår tror att du raggar tjejer*ler*, det var det dummaste jag läst. Läste att du fått blommor idag hoppas på bild på dem.Kram Ahnna
p.s vilken anslutning på sommarlovet för Jenny.

2006-08-12 @ 18:47:18
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack så jättemycket för ditt beröm och din uppmuntran! Det betyder mycket ska du veta! Jag tar inte åt mig så mycket av sån där skit, men det är ändå tråkigt när det förekommer. Ibland tar jag bara bort kommentarerna direkt och struntar i dem, men ibland så besvarar jag dem. Jadå, jag ska blogga en bild på blommorna! Det kommer att bli många bilder i dagens dagbok. Men den kommer nog rätt så sent som vanligt. Det blir kräftätning här vid åttatiden. Ja, bra avslutning för Jenny! Och det är hon värd! Hon är en toppentjej! (Och Jimmy är en toppenkille!) Ha en fortsatt trevlig helg på dig! *Kram*

2006-08-12 @ 18:51:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Nathalie

jag läser din blogg varje dag den är super rolig och intressant :)

2006-08-12 @ 18:59:36
URL: http://nattisen.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Nathalie: Tack ska du ha! Jag blir jätteglad över dina ord! :-)

2006-08-12 @ 19:01:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Isabella

Hej Bim! Jämför IP-adresserna nu så ser du att det inte är jag som skrev den tidigare kommentaren. Som sagt; det suger rejält att behöva försvara sig för ord man själv inte spottat ur sig. Läs längre ner i min blogg där jag skrivit om att det är någon/några som finner det roande att kommentera i mitt namn. Fråga mig inte varför!

2006-08-12 @ 19:58:13
URL: http://bellas.blogg.se
Postat av: Isabella

Hej igen! Skulle vara v ä l d i g t tacksam om du INTE anmälde min blogg till Roland. Då det inte är jag som har kommenterat det ovan så känns det inte så skoj att bli avstängd för något man själv inte har gjort och ALDRIG skulle göra. Jag är en väldigt uppfostrad människa som inte beter sig på det sättet och det skulle aldrig falla mig i tanken heller. Hoppas du får tag i den där idioten!

Mvh/Isabella

2006-08-12 @ 20:02:40
URL: http://bellas.blogg.se
Postat av: Isabella

Läs detta Bim: http://bellas.blogg.se/220606204647_glad_midsommar.html#comment (ett utdrag från min blogg)

2006-08-12 @ 20:04:37
URL: http://bellas.blogg.se
Postat av: Bim

---> Isabella: Hej! Nu har jag läst ditt inlägg i din blogg som du länkade till. Och jag har jämfört IP-nummren. Jag tror på dig när du säger att det inte är du. Tyckte det var konstigt när kommentaren hängde ihop med en blogg. Taskiga kommentarer brukar alltid vara anonyma. Tycker att det här är ett mycket värre övergrepp mot dig, än vad det är mot mig. Djävligt svinigt att skriva taskiga kommentarer i en annan människas namn sådär. Självklart så ska jag inte anmäla dig till Roland. Nu när jag vet att det inte är du. Tittade lite i din blogg och du verkar vara en trevlig tjej. Med vänliga hälsningar från Britt-Marie. (Skriver det här både i din och min blogg så att alla kan se.)

2006-08-12 @ 21:49:39
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0