Fredagen den 25 augusti 2006

Jobbade…


 

Kom hem från jobbet vid kvart över två. Jimmy var hemma när jag kom hem. Han hade ledig dag på schemat i dag. Han hade sovit till elva, och sen mest suttit vid datorn. Han följde med mig en sväng till Centrum när jag kom hem.


 

Först var vi på TeknikMagasinet och OnOff. Jag kollade om minneskorten som passar min nya mobil hade kommit in, men det hade de inte. De är tydligen slut hos leverantören. Jag vill ha ett stort minneskort så jag kan ha många mp3-låtar i mobilen, och också många fotografier.


 

Sen så var vi och köpte födelsedagspresent till min systerdotter Maria som fyller år om ett par veckor. Vad jag köpte skriver jag inte här, för jag vet inte om hon läser min blogg. Efter det så var vi på Bokia där jag köpte mig fyra stycken (tag fyra betala för tre) pocketböcker.



 



 

Höll på och fixade med lite allt möjligt när vi kom hem sen. Bland annat så gjorde jag månadens tråkigaste uppgift… betalade räkningarna… Sen så åt vi middag vid fyratiden. Efter det så gjorde sig Jimmy i ordning.


 

Jenny slutade i skolan klockan fem i dag. Sen så åkte hon direkt hem till en av sina klasskompisar som bor i Enskede. Och sen så var de ett tiotal tjejer där som hade tjejmiddag, och de skulle också sova över där.


 

Borzko kom hem från jobbet tidigt i dag, redan vid femtiden. Strax efter så stack Jimmy iväg. Han skulle först hem till en jobbarkompis, sen så skulle han till jobbet och möta upp med fler jobbarkompisar, och sen så skulle de in till stan för att gå på krogen och fira en kille som fyller år. Borzko duschade, gjorde sig i ordning, och åt middag.


 

Vi höll sen båda två och fixade med lite allt möjligt här hemma. Jag satt en stund med datorn också. Vid halvniotiden sen så satte vi oss båda i vardagsrummet för att se på dvd-film. Det blev en Van Veeteren-film: ”Moreno och Tystnaden”. Efter filmen så tittade Borzko på sport på teve, och jag satte mig med datorn.


 

---------  


 

Det här fina silverarmbandet fick jag av Borzko i går. Han hade köpt det till mig som en litet tack för allt som jag hade ordnat runt omkring hans 50-årsdag (släktmiddagen, restaurang- och biobesöket och framförallt säsongsbiljetten).



 



 


Kommentarer
Postat av: Angela

Åhh, vilket ljuvligt armband! Det var snällt av Borzko att visa sin uppskattning och jag är övertygad om att du är värd det flera gånger om! Ha nu en trevlig helg! *Kram*

2006-08-25 @ 23:03:09
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack! Jag tyckte själv att det var fint! Jag har ju bara silver just nu. Gillar inte guld för tillfället. Jag blev jätteglad över det. Speciellt tanken och gesten! Och självklart så är jag värd det! ;-) ;-) ;-) Ha en jättetrevlig helg du också! *Kram*

2006-08-26 @ 08:54:37
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anna K

Var länge sen jag kommenterade känns det som.

Vilken man du har! Tror jag skall be min sambo läsa din blogg och få lite inspiration av Borzko.

Trevlig helg

2006-08-26 @ 16:19:52
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Anna K:

Ja, men så är det nog för oss alla ibland. Det känns som om det var länge sedan som jag kommenterade hos dig också. Men jag läser allt du skriver!

Han har sina ljusa stunder! ;-) Det händer kanske inte så ofta, men då är det desto roligare när det händer :-)

Ha en fortsatt trevlig helg du också!

2006-08-26 @ 16:50:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Hemlig

Jag läser alltid hos dig också.
Blev inspirerad av ditt bokköp, beställde just Queers boken på adlibris. De har ju gratis frakt nu så då kändes det ok att bara köpa 2 pocket :-)

2006-08-27 @ 00:25:49
URL: http://hemligatjejen.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Hemlig: Hej. Kul att du läser min blogg. Och kul att du blev inspirerad av mina bokköp. Jag ska kolla in adlibris eftersom du skriver att det är fraktfritt. Försökte kolla in din blogg, men länken funkar inte.

2006-08-27 @ 18:12:57
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0