Fredagen den 4 augusti 2006

I morse larmade mobilen redan klockan sex eftersom jag skulle iväg till frissan. Borzko hade gått upp klockan fem och åkt iväg för att jobba. Jimmy sov eftersom han byter till nattskift i kväll. Och Jenny var också hemma och sov. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Lite nyhetsläsning i datorn hann jag också med.


 

Vid kvart i åtta så gav jag mig iväg till min frissa Lotta i Ormkärr, Hagsätra. Sen så satt jag där i lite drygt tre timmar. Gjorde det som jag alltid gör: helblekte håret, klippte det jättekort, färgade ögonfransar och ögonbryn, och noppade ögonbrynen. 700:- kronor kostade det. Och roligt som alltid att träffa min före detta granne och vän Lotta.


 

(Nyfriserad.)



 



 

Hemma igen vid halvtolvtiden. Jenny var vaken och uppe. Jimmy vaknade strax efter och gick upp. Jag åt lite lätt lunch. När vi alla tre var klara så blev det städning. Jimmy och Jenny delade på all städning i dag och jag tog mig an en enorm hög med stryktvätt. De gjorde det som vi ungefär alltid gör: bytte och tvättade handdukar, dammsög, torkade golven, dammade, putsade speglar och glasytor, torkade av uteplatsen, skurade toaletten och badrummet, m.m. Och jag strök, strök, strök, och strök…


 

När vi var klara med allt så rensade och städade Jenny i sitt rum. Hon och jag gick ner till källaren med lite grejer också. Sen så tog Jimmy och jag bilen till Centrum. Var på Systemet och handlade starköl och sen var vi på HemKöp och handlade mat.


 

Väl hemma igen så blev det ett besök i Centrum igen. Nu gick jag dit istället för att åka bil, och Jenny var med istället för Jimmy. Postade brev, köpte frimärken och så köpte vi vindruvor och bigarråer på Torget.


 

(Vindruvor och bigarråer.)



 



 

Vid fyratiden sen så åt vi tre middag tillsammans. Efter det så satte sig Jimmy vid datorn. Jenny fixade i ordning sig själv och sitt rum. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt och varvade också lite med datorn.


 

Vid sextiden så stack Jenny iväg mot tunnelbanan för att åka hem till Robin. Hon skulle vara där i kväll och också sova där i natt. Jimmy ville slöa lite framför teven i ett par timmar innan det var dags för honom att åka till jobbet, så vi gick upp till vardagsrummet. Han tittade på teve och jag satt vid datorn.


 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Middag och sen en dusch blev det för honom. När han sen var klar så gick han och la sig nästan direkt. För han ska jobba ett extra pass i morgon och ska gå upp klockan halvtvå (!) i natt. Jimmy stack iväg vid åttatiden till sitt jobb för att jobba ett nattpass mellan nio och sju.


 

(Min favoritdryck – Fun Light Tropical Fruit.)



 



 

Och jag tittade för en gångs skull på en film alldeles ensam. Det blev: ”Pirates Of The Caribbean 2 – Dead Mans Chest”. Sen resten av kvällen så blev det mest datorn och så även lite läsning i boken.



 


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Fun Light Tropical Fruit är toppen tycker jag också./Ahnna

2006-08-05 @ 00:10:08
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, det är nästan det ända jag dricker! Utom kaffe förstås! ;-)

2006-08-05 @ 00:11:25
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Samma här! Men till hösten blir det mer och mer te för mig./Ahnna

2006-08-05 @ 10:00:43
Postat av: Bim

---> Ahnna: Jo, så är det nog här också.

2006-08-05 @ 11:36:11
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Oj, vad avis jag blir att du har varit hos frissan och blivit så fin, Min har fortfarande semester och jag kan lova dig att jag behöver klippas både på huvud och i ansiktet ;-)

2006-08-05 @ 19:47:52
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack för berömmet! Hoppas att din frissa snart är tillbaka från semestern då om det är sån kris! ;-)

2006-08-06 @ 09:03:52
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0