Lördagen den 26 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så blev det min vanliga gröt- och fika-frukost. Lite nyhetsläsning i datorn blev det också. Borzko gick upp vid åttatiden och genomgick sina morgonrutiner. Jimmy sov. Han kom hem sent i natt (eller man kanske ska säga tidigt i morse!?), vid femtiden, efter sitt krogbesök och skulle sova till tvåtiden. Jenny sov ju över hos en tjejkompis i sin nya klass i går, så hon var inte hemma. Sen så skulle hon åka direkt därifrån för att jobba på 7-Eleven  på Götgatan med början klockan elva.


 

Vid kvart över nio så gick både jag och Borzko iväg. Han gick ner till Farstahallen för att träna. Jag gick ut på en promenad. I dag gick jag Hökarängsvarvet, och det tog cirka en timme. Mörkt, grått, dimmigt men vindstilla och varmt var det när jag gick. Men sen blev vädret bättre och bättre, och så småningom tittade solen fram.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 6 minuter och 48 sekunder

Antal steg: 7.733

Distans: 6 kilometer och 570 meter

Förbrukade kalorier: 234


 

(Två stycken promenadbilder, vackert spindelnät och vackra rönnbär.)



 

 





 

När jag var hemma igen så satte jag igång med att hålla på och fixa, greja, dona, och ordna med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Rensade ur och städade badrumsskåpen bland annat. Borzko kom hem från gymmet vid tolvtiden. Då åt vi lite lätt lunch tillsammans.


 

Sen så fortsatte vi båda två att pyssla lite här hemma. Bland annat så gjorde vi det här: skurade av uteplatsen och möblerna, sopade gången, rensade alla avlopp, gjorde rent bubbelbadkaret, tvättade, strök kläder, m.m.


 

Vid tvåtiden så vaknade Jimmy och gick upp. Han åt lite frukost och sen så duschade han. Efter det så satte han sig vid datorn en stund. Vid halvfyratiden så stack han sen iväg. Han skulle först åka till Hagsätra och träffa några kompisar, och äta pizza där till middag med dem. Sen så skulle han åka direkt till jobbet på McDonalds i Västberga och jobba ett nattpass mellan nio och sju.


 

Borzko och jag åt middag vid halvfemtiden. I dag blev det mat från vår lokala pizzeria på vår gata. Borzko åt en pizza och jag åt en räksallad med vitlöksdressing och pizzadegsbröd. Vid halvsextiden så kom Jenny hem från jobbet. Då blev det middag för henne. Hämtmat från McDonalds i Centrum blev det då. Hon trodde att hon skulle jobba längre, det var därför vi inte väntade på henne till middagen.


 

Sen så duschade Jenny och gjorde sig i ordning. Och vid sjutiden så stack hon iväg igen. Jag följde med henne till tunnelbanan. Hon skulle möta upp med sin pojkvän Robin och sen åka på fest med hans kompisar. Och några tjejer från Jennys klass skulle visst med också. Sen så ska hon sova hos Robin i natt, och sen jobba på 7-Eleven i morgon igen. I morgon börjar hon klockan nio och jobbar förmodligen till tre.


 

Jag flyttade upp till vardagsrummet vid halvniotiden, och så tittade jag och Borzko på en dvd-film. I kväll blev det en gammal Wallander-film som vi inte hade sett: ”Hundarna i Riga”. Efter filmen fortsatte Borzko att sitta framför teven, och jag satte mig framför datorn istället.  


Kommentarer
Postat av: Angela

Oj, vilken jätterönn! Kollade du om det låg många bär på marken?

2006-08-26 @ 23:10:07
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Ahnna

När jag läste räksallad, tänkte jag på Angela. Men det verkar som ni fick mycket gjort i dag. Fina bilder!

2006-08-26 @ 23:43:26
Postat av: Bim

---> Angela: Nej, jag tänkte faktiskt inte på det... Jag tog ju kortet innan jag läste i din blogg! ;-)

2006-08-27 @ 18:13:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack för berömmet om bilderna! Jag har väl inte riktigt lärt mig min nya kameramobil än! --- Ja, min räksallad var det i alla fall inget fel på! ;-)

2006-08-27 @ 18:14:01
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0