Lördagen den 5 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag. Borzko gick upp redan halv två och åkte och jobbade ett extrapass. Jimmy hade jobbat ett nattpass mellan nio och sju. Han kom hem vid halvåttatiden och då gick han och la sig direkt. Jenny sov hemma hos Robin. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Lite nyhetsläsning i datorn blev det också.


 

Strax före halvtio så gav jag mig i väg för att njuta av solen en stund. Jag tog bilen i dag, för jag ville ha min solstol med, och så åkte jag till Farstastrandsbadet. Sen blev det det vanliga: solade, badade, läste, löste korsord, lyssnade på musik, fikade. Två timmar fick räcka i dag, så vid halvtolvtiden så åkte jag hem igen. Väl hemma så åt jag lite lätt lunch och höll på och fixade lite.


 

Vid ettiden så kom Borzko hem från jobbet. Han gick direkt och la sig för att sova några timmar. Själv så gick jag till Centrum för att ta tunnelbanan in till stan. Först så promenerade jag runt i stan en stund. Och sen vi tvåtiden så kom Jenny och mötte upp med mig. Hon hade ju sovit hos Robin, så hon kom direkt därifrån.


 

Vi köpte lite ätbart från 7-Eleven, och sen gick vi och satte oss i Humlegården och åt och drack. Efter det så gick vi och ställde oss på Kungsgatan för att titta på Pride-Paraden. Det har vi gjort i flera år nu. Gillar verkligen att göra det av flera skäl. Först och främst för att visa mitt stöd. Sen för att det är kul att se alla utstyrslar och roliga ekipage. Det är ju så mycket allvar och skämt blandat. Man blir rörd av många banderoller, till exempel: ”Stolta föräldrar till homosexuella barn”. Och samtidigt så skrattar man åt många roliga som är utklädda.


 

(Mark Levengood & Jonas Gardell.)....................(Christer Lindarw.)



 

    



 

Roligt också att se alla ”kändisar” som är med. Här är några som vi såg: Christer Lindarw, Lars-Åke (Babsan) Wilhelmsson, Jonas Gardell, Mark Levengood, Jens Orback, Gudrun Schyman, Natasha Peyre, och flera andra som jag inte kommer ihåg nu. Tyvärr så glömde jag min kamera hemma, så korten är tagna med kameran i mobilen, och de blev ganska så dåliga.

En timme ungefär tog paraden. Sen så promenerade vi med längs paraden bort mot Kungsträdgården. Där gick vi in i PK-huset och tog en fika. Och efter det så åkte vi hem till Farsta. Gick till HemKöp och köpte lite kaffebröd och godis innan vi gick hemåt.



 

    



 

Strax före sex var vi hemma. Borzko och Jimmy var hemma. Strax efter så kom Mamma och Pappa som vi hade bjudit över på fika och kortspel. Först så fikade vi, brownies med vaniljglass blev det. Och sen så blev det då Canasta. Lite snacks och lite drickbart till också. Jimmy stack iväg vid sjutiden. Han skulle på fest i Sköndal hos en jobbarkompis.


 

Tre partier spelade vi i kväll. 2-1 till Borzko och Pappa blev det. Jenny satt mest vid datorn och läste även en bok. Vid tolvtiden så tog Mamma och Pappa bussen hem. Vid halvettiden så kom Jimmy hem från festen. Jag gick och la mig vid ettiden.


 

(Läs även Jennys Blogg. Hon har också en hel del fotografier från Pride-Paraden i dag.)



UPPDATERAD:  Här är en länk till  Åsiktstorpedens inlägg från Prideparaden.


Kommentarer
Postat av: Angela

Jag säger det i år igen, fast jag inte lyckats få ändan ur vagnen ännu, att jag skulle gärna vilja få Pridetåget. Förstår att du njuter av flera skäl. Hädtiga bilder!

2006-08-06 @ 15:24:33
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, försök att se det något år! Jag tycker att det är en häftig och mäktig känsla! :-)

2006-08-06 @ 15:52:48
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0