Söndagen den 13 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag. Eller egentligen så ringde den först redan klockan sex. Jag hade lovat Jimmy att gå upp och kolla så att han inte försov sig eftersom han skulle upp och jobba. Han kom hem vid tvåtiden i natt, och efter bara fyra timmars sömn så kan man ju vara lite trött. Jag såg till att han kom iväg till jobbet och sen så la jag mig en timme till. Gick upp klockan sju, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag min grötfrukost. Klockan åtta larmade Borzkos mobil och han gick upp. Han genomgick sina morgonbestyr och sen så åt han frukost.


Jag hade tänkt mig en timmes morgonpromenad runt om i Farsta. När jag gick upp var det mörkt, grått, och blåsigt. När jag sen var färdig för att gå så hade också regnet börjat. I och för sig bara ett fint duggregn, men jag hade ändå ingen lust att promenera i det. Så jag beslöt mig för en slö- och slappar-dag inomhus istället. Och att kanske varva med lite nytto-görande här hemma också.


Borzko stack iväg vid strax över nio. Han tog lastbilen och åkte och hämtade sin Mamma. Sen så åkte de till IKEA där hon köpte sig ett nytt köksbord och stolar. Jalusier till fönstren köpte hon också. Sen så var Borzko där större delen av dagen och hjälpte henne att sätta ihop möblerna och att sätta upp jalusierna.


Jag började med lite nytto-görande. Jag rensade i både lilla frysen och stora frysboxen. Slängde en del och plockade i ordning. Tömde den lilla helt och la över i boxen. Sen så frostade jag av den lilla. När den var klar så plockade jag över allt från boxen till den lilla, och så frostade jag av den stora frysboxen.


Efter det så intog jag kökssoffan en stund och läste i min bok med skräcknoveller: ”Pappersväggar” av John Ajvide Lindqvist. Och jag läste så småningom ut boken också. Efter boken blev det en datorstund. Skrev en recension på boken, läste några bloggar, läste lite nyheter.


Efter det så höll jag på och fixade, plockade, pulade, grejade och donade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Efter det så blev det ännu en gång kökssoffan. Började att läsa i en ny bok där det är två böcker i en bok. Det är Lotta Thells två första dokumentära romaner. Läste ut den första: ”Utan en tanke” och började sen på den andra: ”I skuggan av värmen”. Varvade med lite stunder vid datorn också.


Jenny kom hem från Robin vid halvfemtiden. Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden. Då åt vi tre middag tillsammans. Borzko åt middag hos sin Mamma. Efter middagen så satt vi vid varsin dator. Jimmy var trött efter lite för lite sömn i natt och en hel dags jobb, så han satte sig i vardagsrummet vid halvsjutiden och slötittade på teve. Jag tog min dator med mig och satte mig också där.


(Jag i soffan i vardagsrummet.)





Borzko kom hem från sin Mamma vid sjutiden. Han gjorde oss sällskap framför teven. Han och Jimmy tittade mest på Discovery. Jag läste mest i min bok. Vid niotiden så flyttade Jimmy ner till datorn i sitt rum igen. Borzko kollade på sport på teve. Jag flyttade ner till kökssoffan och fortsatte att läsa. Jenny satt vid datorn i sitt rum.


(Jag i soffan i köket.)





Vid tiotiden så gick både Borzko och Jimmy och la sig. Borzko ska upp klockan fyra i morgon bitti, och Jimmy ska upp klockan sex. Jenny sitter framför datorn i sitt rum. Jag ska blogga nu, och sen så ska jag fortsätta att läsa i min bok.


(Eftersom jag har lagt in kort på mig i två av de soffor som jag brukar sitta i, så lägger jag väl även in ett kort på mig i den tredje soffan också, den på den nedre balkongen. Men det kortet är inte taget i kväll.)



 



Kommentarer
Postat av: Ahnna

Gillar dina kort! Skönt och se att du tar det lugnt ibland också. Du verkar alltid har något på g.

2006-08-14 @ 09:14:43
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack för berömmet om korten! :-) Jadå, jag kan nog ta det lugnt också! Jag är oftast sån, att antingen gör jag massor, eller så gör jag inget! I lördags gjorde jag massor, och i går inte ett dugg! ;-) I dag ska jag nog göra en del nytta. Men ingen promenad... för här öser regnet ner. :-(

2006-08-14 @ 09:17:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Goa soffbilder, kan riktigt ana mig till hur du njuter! Här regnar det också till och från och tvätten jag hängde ut på vindan i går ...ja, det är nog dags att ta in och centrifugera om den ;-)

2006-08-14 @ 09:36:19
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack! :-) Ja, jag gillar mina soffor! ;-) Känns som om jag jämt sitter i någon av dem med datorn och en bok! Här är det rena hösten i dag... Mörkt, grått och regnigt... Men det är faktiskt ganska så varmt. Jag håller på att ta bort lakanen i alla sängar. Har bokat tvättstugan klockan ett. Min tvättmaskin är ju trasig... Ska ta en sväng till Centrum och handla lite också. Ingen promenad i dag. Det blir en nyttodag hemma uppblandat med lite dator och bok. *Kram*

2006-08-14 @ 09:46:00
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0