Söndagen den 20 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så blev det gröt och fika till frukost, till det lite nyhetsläsning i datorn. Jimmy hade gått upp redan klockan sex och åkt för att jobba ett extrapass mellan sju och två. Borzko gick upp klockan åtta och genomgick sina morgonbestyr.


 

På förmiddagen hjälptes Borzko och jag åt att fixa i ordning efter gårdagskvällen. Vi gick ner med de två extraborden och de fjorton klappstolarna till källaren igen. Plockade i ordning allt annat från i går och småstädade lite. Vid tiotiden så vaknade Jenny och gick upp. Hon duschade, gjorde sig i ordning, och sen så åt hon frukost.


 

Vid kvart över elva så gav sig Jenny iväg till tunnelbanan. Hon åkte in till stan för att jobba på 7-Eleven mellan tolv och åtta. Borzko åkte iväg en sväng med bilen. Han kollade lite allt möjligt på den och tankade. Han var även en sväng till Bauhaus och handlade lite smågrejer.


 

Jag höll på och fixade lite här hemma och sen så hamnade jag i soffan på nedre balkongen och började att läsa en bok: ”Bortom ljus och mörker” av Lotta Thell. Jimmy kom hem från jobbet vid kvart över två. Han duschade och gjorde sig i ordning och sen så åt han, jag och Borzko tidig middag redan vid tretiden. Det  blev pastasalladerna med tillbehör från middagen i går.


 

Jimmy stack sen iväg hem till sin kompis Kristian i Hagsätra. Jag återgick till balkongsoffan och fortsatte att läsa i min bok, och läste så småningom ut den också. Borzko hamnade i vardagsrumssoffan och tittade på sport på teve.


 

Jag flyttade så småningom in till kökssoffan istället. Började på en ny bok. ”Trekant” av Mian Lodalen. Varvade lite med datorn också. Jenny kom hem från jobbet vid halvniotiden. Sen så satt hon vid datorn resten av kvällen.


 

Måndag i morgon…


 

(Fina blommor som Borzko fick i går.)

 



               


Kommentarer
Postat av: Angela

Jättefina blomster! Är 2:an en orchidé?

2006-08-20 @ 22:26:17
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Ahnna

Tänkte fråga samma som Angela. Underbara blommor, men det är han värd på 50årsdagen.

2006-08-20 @ 22:27:47
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det är en orchidé! Jag tänkte på dig när han fick den! ;-)

2006-08-21 @ 14:42:10
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, det är han verkligen värd! ;-)

2006-08-21 @ 14:42:37
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Gunilla

Grattis grattis! Stor-baluns!

2006-08-21 @ 17:47:52
Postat av: Bim

---> Gunilla: Tack! Det var trevligt! :-)

2006-08-21 @ 17:56:18
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0