Tisdagen den 15 augusti 2006

I dag larmade mobilen också klockan sex. Borzko hade gått upp redan vid halvfyra och åkt till jobbet. Jenny gick också upp klockan sex, för hon började redan klockan åtta i dag. Jimmy gick upp klockan sju. Vi alla tre genomgick våra morgonbestyr och åt frukost förstås. Sen så stack Jenny iväg till tunnelbanan vid kvart över sju för att åka till skolan.


 

(Jenny på väg till sin andra skoldag på gymnasiet.)



 



 

Vid åttatiden så stack Jimmy och jag iväg med bilen. Vi åkte in till Södermalm och parkerade bilen i Åhlénsgaraget. Sen så gick vi till SöderTappen. Där lämnade vi båda blod. Det var min sjuttioåttonde gång (inklusive några plasmalämningar) och det var Jimmys tredje gång. Vi tog en fika, en juice och en macka efteråt. Och så tog vi varsin kaffemugg som tackgåva.


 

(Blodgivarmuggar.)



 



 

Väl hemma igen så gjorde vi inget speciellt. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt först. Sen så satt Jimmy och jag vid köksbordet med våra datorer och höll på med allt möjligt i datorerna och med våra mobiler. Lite lätt lunch blev det också. Sen så satt jag mest och väntade in tvättmaskinsreparatören som skulle komma mellan tolv och fyra.


 

Vid tvåtiden så kom han. När vi tvättade för en vecka sen så gick säkringen 4-5 gånger när vi försökte att köra maskinen. Så vi trodde att det var något elfel i maskinen. Men han kollade igenom den, och sen så körde han den, och den fungerade alldeles utmärkt. Tur nog så har vi ju garanti på den så det kostade ingenting.


 

Han trodde att det kanske är något fel i säkringsskåpet istället. Vi har ju snabbsäkringar, och man hör att det knastrar lite konstigt när tvättmaskinen går. Men jag tvättade två maskiner med tvätt när han hade gått, och då hände det ingenting. Vi får väl avvakta och se, och så får vi väl ringa till elektrikern som installerade maskinen och säkringarna när vi flyttade in här förra året.


 

Solen tittade fram en stund på eftermiddagen. Så då satte vi oss ute en stund. Jimmy satt med datorn och jag satt och solade ansiktet lite. Men ganska så snart så kom molnen igen så då gick vi in igen.


 

(Jimmy på vår uteplats med sin dator.)



 



 

Jenny kom hem vid fyratiden. Hon hade slutat tidigt i dag i skolan, redan vid tolvtiden, och sen så hade hon åkt hem till Robin en stund. Jag, Jenny och Jimmy åt middag vid halvfemtiden. Sen så satt vi alla tre en stund vid våra datorer.


 

Vid halvsjutiden så kom det några intresserade möjliga köpare och tittade på Jimmys bil. De körde en sväng med den, och sen så efter lite prutande så köpte de bilen!


 

Ungefär samtidigt så ringde syrran och sa att hennes bil var klar för avhämtning. Så jag, Jimmy och Jenny åkte dit i Volvon. Jimmy och Anette gjorde klart alla papper och så åkte Jimmy och Jenny hem i Jimmys nya fina blåa Volkswagen Polo! Och jag åkte hem i Volvon.



 

  

  

 

När vi kom hem så provkörde jag bilen lite. Åkte till OKQ8 och tankade och hem igen. Sen så stack Jimmy iväg hem till sin kompis Kristian i Hagsätra för att visa nya bilen och nya mobilen. Sen så skulle de ut och åka!


 

Borzko hade kommit hem från jobbet när vi var borta och gjorde bilaffärer. Han hade ätit middag och duschat och sen så satt han och slappade framför teven och tittade på sport. Jenny satt vid datorn resten av kvällen. Och jag gjorde detsamma framför min dator.



 


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Tänkte önska dig en bra dag i morgon! Vet ju att du ska på jobbmöte.

2006-08-15 @ 22:33:37
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack ska du ha! Ja, först ska jag till ögonläkaren klockan 08.15. Sen så är det Informationsmöte på jobbet mellan 13.00 och 17.00.

2006-08-15 @ 22:36:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Nathalie

var bodde ni innan ?

2006-08-15 @ 22:37:21
URL: http://nattisen.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Nathalie: I Hagsätra.

2006-08-15 @ 22:38:01
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Åhh, man kan riktigt ana Jimmys lycka med nya bilen. Visst är det väl härligt när man får upleva barnens glädje! Ja, just det i morgon drar ju det igång för dig. Lycka nu till på mötet och hos ögonläkaren också för den delen. Ska tänka extra mycket på dig mellan 13 och 17 ;-)

2006-08-15 @ 22:57:59
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, nu är han lycklig! Bilen är jättefin! Jag har faktiskt aldrig ägt en så ny, fin, och dyr bil! Han får väl passa på medans han bor hemma, sen har han kanske inte råd. Ja, barnens glädje är bättre än egen glädje! Tack för lycka till-andet! Allt går säkert bra! *Kram*

2006-08-15 @ 23:04:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Håller med dig, är mina ungar glada och lyckliga är jag det också. Måste ju säga att bilen var underbar! Jag vill också ha ny bil...men det går inte nu. Du har två fina barn(ska man säga så om stora ungdomar).

2006-08-16 @ 10:33:27
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack ska du ha! Jag är oerhört stolt över mina barn/ungdomar/nästan vuxna! De är två väldigt bra människor! Inga perfekta änglar, de har sina fel och brister, men de är väldigt bra människor! :-)

2006-08-16 @ 11:41:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Perfekta änglar - nej tack! Det skulle inte kännas normalt om ungarna inte hade några fel och brister ;-) Sedan kunde man ju börja undra vem deras föräldrar i så fall är ;-))

2006-08-17 @ 00:40:01
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Nej precis! Man kanske inte är så djävla perfekt själv heller, eller!? ;-)

2006-08-17 @ 20:09:16
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0