Tisdagen den 8 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse precis som vanligt. Borzko hade gått upp klockan fyra och åkt iväg för att jobba. Jimmy hade kommit hem från jobbet vid halvsex och sen gått och lagt sig för att sova direkt. Jenny och Robin skulle sova länge i dag. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Lite nyhetsläsning i datorn blev det också.


 

Vid strax före nio så gav jag mig sen iväg. Eftersom jag ville ha solstolen med mig i dag så tog jag bilen bort till Farstastrandsbadet. Sen så var jag där i ungefär tre timmar. Solade, badade, läste, lyssnade på musik, löste korsord och fikade. Påbörjade och avslutade boken: ”Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra” av Liza Marklund och Lotta Snickare.


 

(Farstastrandsbadet. Utsikt mot sjön Magelungen.)



 



 

(Farstastrandsbadet. Utsikt mot Strandcaféet.)



 



 

(Farstastrandsbadet. Utsikt upp mot FarstaHallen.)



 



 

Vid tolvtiden så var jag hemma igen. Jimmy vaknade och gick upp ungefär samtidigt. Jag åt en lätt lunch när han åt frukost. Sen så duschade han, och när han var klar så gick vi en sväng till Centrum. Vi gick till OnOff för jag skulle felanmäla min tvättmaskin. Men där fick jag bara ett telefonnummer som jag skulle ringa. Vi gick hem igen och jag ringde till HushållsService och felanmälde. De ska komma om en vecka, nästa tisdag eftermiddag och titta på den. Så nu får jag väl lov att gå ner i tvättstugan under tiden…


 

Vid tvåtiden så åkte Jimmy iväg med bilen hem till sin kompis Kristian i Hagsätra. Strax efteråt så gick Jenny och Robin upp. De åt frukost, eller vad man nu ska kalla det. Sen så duschade de och gjorde sig i ordning. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma under eftermiddagen.


 

Vid tretiden så åkte Jenny och Robin iväg med tunnelbanan. Robin åkte hem till sig, och Jenny åkte in till stan för att möta upp med sin kompis Zina. Jag fortsatte att fixa med lite allt möjligt här hemma. Vid femtiden sen så åt jag middag i min ensamhet. Jimmy åt middag hos Kristian, och Jenny åt middag med Zina inne i stan. Jag åt pastasallad från i går, och jag hade boken som sällskap. Började på en ny bok: ”Kajsas Värld” en bok med Krönikor i, av Kajsa Ingemarsson.


 

Efter middagen satt / låg jag i soffan på nedre balkongen med bortdragen inglasning. Varvade läsning i boken med läsning av bloggar och nyheter i datorn. Läste även ut boken så småningom. Jenny kom hem från stan vid åttatiden. Sen så satt hon mest vid datorn. Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Middag, dusch, sport på teve, och sen tidigt i säng, det blev hans kväll.


 

Vid tiotiden så kom Jimmy hem. Han, jag och Jenny satt i köket en stund och tog en fika och pratade. Sen så gick de in på sina rum och satt vid sina datorer. Jag satt i kökssoffan med min dator. Och så började jag på ännu en bok: ”På det fjärde ska det ske” av Kajsa Ingemarsson.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0