Torsdagen den 10 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag. Borzko hade gått upp klockan fyra och åkt till jobbet. Jimmy hade gått upp klockan sex och åkt till jobbet. Jenny skulle sova länge i dag. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Strax före nio sen så gav jag mig iväg ner till Centrum och till tunnelbanan.


 

Åkte in till T-Centralen och gick upp till Klarabergsviadukten där jag mötte upp med två av mina jobbarkompisar, Snurran och Monica. Sen så gav vi oss iväg på en lång promenad för tredje gången den här sommaren. I dag gick vi ut till Djurgården, runt Djurgården, sen in mot stan igen, genom Gamla Stan, och fram till Skanstull. Där tog de pendeltåget från Stockholm Södra hem till Tullinge respektive Huddinge där de bor. Själv så tog jag tunnelbanan från Skanstull hem till Farsta.


 

Dagens promenad blev nästan två mil och vi gick i drygt tre och en halv timmar.

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 3 timmar, 44 minuter och 29 sekunder

Antal steg: 23.215

Distans: 1 mil, 9 kilometer och 730 meter

Förbrukade kalorier: 703


 

(Lyckades bara med att ta ett enda fotografi på timmarna i stan, och det var på den här fina Hummern som stod parkerad vid Strandvägen.)



 



 

Hemma vid halvtvåtiden. Jenny var hemma när jag kom hem. Hon hade sovit länge och sen bara slappat och tagit det lugnt. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma när jag kom hem. Sen vid halvfyratiden så stack Jenny iväg. Hon åkte in till stan till sitt extrajobb på 7-Eleven för att jobba ett kvällspass mellan fyra och tio.


 

Jimmy kom hem från jobbet vid strax före fem. Han duschade och sen så åt vi två middag tillsammans. Efter det så satt vi båda två vid köksbordet med våra bärbara datorer. Jimmy gick igenom alla mail som han hade fått på sina fem annonser på Blocket. Sen höll han på större delen av kvällen och mailade fram och tillbaka med folk, pratade i telefon med några också.


 

En kille kom också hit och tittade på bilen, men han ville inte ge det som Jimmy ville ha, så det blev ingen affär. Han vill ju inte sänka priset redan nu. Han vill ju först vänta lite och se om han kan få det han har begärt. Han har några intresserade till på bilen, och en hel del intresserade på övriga grejer.


 

Jag satt och skrev lite jobbpapper. Jag har ju haft hela sommarlovet på mig, och nu är det ju inte så många dagar kvar, så jag tyckte att det var dags nu. Det var arbetsscheman bland annat som jag skrev ut.


 

Borzko kom hem från jobbet strax före åtta. Hans kväll var som de flesta av hans kvällar: middag, dusch, och sen friidrotts-em på teve en stund innan sängdags vid tiotiden, eftersom han ska upp klockan fyra i morgon. Jimmy gick och la sig vid halvelvatiden, han ska upp klockan sex i morgon. Jenny kom hem från jobbet vid halvelvatiden. Sen så satt hon mest vid datorn. Och jag ska varva mina sista två vakna timmar denna kväll mellan datorn och boken.


 


Kommentarer
Postat av: Ahnna

När börjar du jobba igen? Dum fråga men jag är lite nyfiken när era skolor börjar. Min son som börjar 9:an börjar den 17 och jag börjar högskolan igen den 22.

2006-08-10 @ 23:14:46
Postat av: Bim

--->Ahnna: Jag börjar att jobba nästa torsdag den 17 augusti. (Eller egentligen redan på onsdag den 16 augusti med ett möte.) Men skolbarnen i vår skola börjar på måndagen den 21 augusti. Men min dotter som börjar på gymnasiet, hon börjar redan på måndag den 14 augusti.

2006-08-10 @ 23:17:01
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Ja, tack för ytterligare en mysig dag!*kram*

2006-08-11 @ 21:50:13
Postat av: Bim

---> Snurran: Kommentarer av dig två dagar i rad! ;-) Vad har hänt!? ;-) Och tack själv du! :-) *Kram*

2006-08-11 @ 21:52:55
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0