Lördagen den 16 december 2006 - Thailand! Here we comes!

Mobilen larmade klockan sju i morse. Vaknade ett par gånger före det i natt också… Första gången klockan tre när Jenny kom hem från festen hon hade varit på. Andra gången klockan fyra när Borzko gick upp för att åka och jobba extra i dag. Och tredje gången klockan fem när Jimmy kom hem från krogen.


 

Gick upp vid sju. Duschade och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost och satt en stund vid datorn och läste lite nyheter. Vid niotiden så gick jag iväg ut. Hade egentligen tänkt mig en liten promenad, men jag tappade lusten när jag kom ut. Mörkt, grått, kallt, blåsigt… Jag struntade i promenaden och gick direkt till SolAkuten istället. Hade tänkt sola tio gånger i femton minuter inför Thailand och det hade jag redan gjort. I dag blev det en extra solning, och jag solade i trettio minuter i dag.


 

Efter solningen så gick jag till TeknikMagasinet och shoppade lite. Köpte ett USB-minne på 2 GB (500:-) och en Golla Mobilväska/fodral. (130:-) Sen så gick jag hem igen. Satt en stund vid datorn och läste lite bloggar och skrev några mail.


 

Vid elvatiden så vaknade Jenny och gick upp. Hon åt frukost och jag åt lite lunch. Sen vid tolvtiden så vaknade Jimmy och gick upp. Han åt också frukost då. De duschade, gjorde sig i ordning, och sen var det packning som gällde.


 

Jag började att packa vid tolvtiden. Det är en av de värsta sysselsättningar som jag vet… Det är en av de två nackdelarna med att resa bort: packning och så flygresan… Men, men, det är värt det! Jag har så svårt att välja ut vad jag ska ha med mig. Jag vill ha ALLT som jag äger och har med mig helst!


 

Borzko kom hem från jobbet vid halvtretiden. Han duschade och gjorde sig i ordning, och sen så blev det så klart packning för honom också.


 

Resten av eftermiddagen så blev det packning, packning, packning som gällde. Vi åt också en tidig middag vid fyratiden. Fixade i ordning allt här hemma inför vår bortavaro i femton dagar, såsom utrensning av färskvaror till exempel. Lite strykning så klart också.


 

Nu ska jag strax ta och stänga av datorn och packa ner den. Vi sticker ut mot Arlanda vid sextiden. Först ska vi till Lindskrogs Långtidsparkering och parkera bilen. Och sen till Arlanda där vi ska strosa runt, fika, äta, shoppa, kanske sitta vid datorerna, och fördriva tiden i väntan på att incheckningen ska öppna.


 
Thailand!!! Here we comes!!! ;-)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0