Tisdagen den 12 december 2006

Jobbade…


 

Åkte hem direkt efter jobbet, så jag var hemma vid kvart över två. Höll sen som vanligt på här under eftermiddagen och fixade med lite allt möjligt här hemma. Varvade lite med stunder vid datorn också. Bloggade gårdagens dagbok plus några andra inlägg också, eftersom det inte fungerade i går kväll.


 

Borzko jobbade som vanligt. Jimmy jobbade ett pass mellan två och elva i dag också. Jenny hade eftermiddagsundervisning i skolan.


 

Jag åt middag vid fyratiden. Sedan fortsatte jag med att hålla på och fixa här hemma och varva med datorn.


 

Halvsex kom Jenny från skolan, så då mötte jag upp med henne vid tunnelbanan. Sen blev det lite shopping i Centrum.


 

Jag växlade in lite svenska kronor till thailändska baht på X-Change, att ha när vi kommer ner.




 



 

 

Fyra stycken pocketböcker (tag fyra betala för tre) blev det på Bokia, att ha på resan och där nere.




 



 

 

Ett par svarta mjukisbyxor köpte jag på Stadium för att ha på resan.




 

 



 

(Här är även kort på Samsonite-resväskan som jag köpte i går.)




 




 

 

Lite andra inköp blev det också. En Isadora-mascara och tre Date-parfym på Åhléns. En almanacka på Bokia. Två adressetikettshållare på Wedins Accent.


 

Köpte också en julklapp till jobbet. Vi brukar köpa något för ungefär 50:- kronor, och så lottar vi ut paketen så man får någon annans. Vad jag köpte vill jag inte skriva här. Vet ju att åtminstone en från jobbet läser…


 

Vi kom hem vid sjutiden. Då åt Jenny middag. Sen efter det så städade hon lite på sitt rum, och så satt hon vid datorn.


 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Hans kväll blev som alltid: middag, dusch, och sen sport på teve.


 

Min kväll såg också ut som den alltid gör: bärbara datorn i knäet i kökssoffan. En fika och en pratstund med Jenny vid niotiden också. Alltid lika mysigt!


 

Och nu är det bara fyra dagar kvar…


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Och nu är det tre dagar kvar. Vad kul att du ska iväg och resa!! Hur länge ska du vara borta? En kollega till mig kom hem i söndags efter 17 dagar i Thailand.
Hoppas jag kan skicka denna kommentar till dig. Jag hade ingen tur igår! Få se om jag mister tålamodet vad det gäller allt strul på blogg.se. Isåfall blir det nog blogspot. Ha en trevlig Lucia!

2006-12-13 @ 06:36:39
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: isabelle

usch thailand.
det har verkligen blivit nya mallorca som mamma säger, var där förra året och inget som jag direkt skulle vilja åka tillbaka till. Finns så många andra oupptäckta länder som bara väntar på att upptäckas, men ni väljer kanske det säkra före det osäkra vad vet jag.

2006-12-13 @ 19:16:35
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, bara tre dagar kvar nu! Underbart! Vi är borta i fjorton dagar. Kommer hem på nyårsaftonsnatten.

Jag är också lite trött på strulet här på blogg.se...

Hoppas du också har haft en bra Lucia!

2006-12-13 @ 20:00:33
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Isabelle: Tråkigt att du inte tyckte om Thailand. Du är nog den första som har tyckt så hittills som jag har hört. Vi får väl se vad vi tycker. Läs bloggen så får du se!

2006-12-13 @ 20:01:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

OCH BLOGG.SE FUNKAR INTE I KVÄLL HELLER... KOMMER INTE ATT GÅ ATT BLOGGA FÖRRÄN I MORGON... TRÅKIGT... :-(

2006-12-13 @ 20:13:13
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ellen

Hej jag tycker det känns som om du köper Date-parfymer hela tiden.
Vilken är din favorit doft?
Själv gillade jag Date school men vad jag vet så säljs den inte längre=(

2006-12-13 @ 20:29:36
Postat av: Bim

---> Ellen: Ja, jag använder nog rätt så mycket av dem! ;-) Jag har varierat lite mellan dofterna, men just nu så köper jag Date Me med orange kork.

2006-12-13 @ 22:27:31
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

http://www.bleacheatingfreaks.com/makeacountdown/?id=226978

2006-12-13 @ 22:28:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

nu funkar blogg.se :D!

2006-12-14 @ 17:18:36
Postat av: Gunilla

Hej Bim! Så roligt att det äntligen strax är dax att åka. Har lite samvete över den där kartan vi pratade om för månader sedan, men jag hittade den inte och sen glömde jag. Den var kanske inte alls aktuell eftersom mycket säkert är nytt efter tsunamin. Hoppas ni ska ha det toppen nu! Varma kramar, Gunilla (glömmer kolla svar här, svara gärna på lunar)

2006-12-14 @ 19:33:12
Postat av: Bim

---> Anonym: Okej! Då ska jag strax lägga in gårdagens dagbok! ;-)

2006-12-14 @ 19:48:25
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Gunilla: Hej på dig! Ja, det är underbart att äntligen få åka iväg! Bry dig inte om kartan! Vi klarar oss! Tack för din hälsning! Ha en bra jul och ett gott nytt år! *Kram*

2006-12-14 @ 19:49:35
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0