Dagbok – Fredagen den 24 februari 2006


 



Jobb i dag också förstås. I dag serverade vi färsbiffar och potatismos. Lite annorlunda dag blev det i dag. Mita och Snurran stack i väg på en kurs inne i stan och var borta mellan sju och ett. Så vi blev två personal färre under de sex timmarna. Sen lagom när de kom tillbaka så stack Mita och jag iväg ner till konferensrummet för ett möte i ”Vi-gruppen” mellan ett och två. Men trots allt så fick vi ihop dagen rätt så bra i alla fall.



Hem direkt efter jobbet. Jimmy hade stuckit iväg hemifrån när jag kom hem. Han hade åkt över till Hagsätra till sin kompis Kristian. De skulle även träffa Jimi och Charlie. De skulle kolla på båda semifinalerna i ishockey, och även fixa klart Jimmys baslåda i hans bil.



Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Jenny kom hem från skolan vid halvfyratiden. Borzko var väldigt tidig från jobbet i dag, han kom hem redan vid fyratiden. Han duschade och gjorde sig i ordning, och sen så satte han sig framför teven för att se på Sverige-Tjeckien i ishockeysemifinalen. Han åt även middag framför teven.



Jenny och jag, som inte är det minsta sportintresserade, stack iväg till Centrum vid halvfemtiden. Jag köpte bara två tunna armband på ”Glitter”. Jenny köpte en del grejer, men det skriver hon säkert om i sin blogg. Vi gick runt och tittade på lite allt möjligt i många affärer. Vi åt även middag på ”Café di Corno”. Vi åt varsin Foccacia med kyckling och fetaost plus dryck och fika. Sen så gick vi bort till Videoaffären och hyrde två filmer. Jenny fick välja filmerna, och hon valde: ”The Perfect Catch” och ”The Perfect Man”.



(Jenny på ”Café di Corno”)






Hemma igen vid halvåttatiden. Borzko gick och la sig ungefär samtidigt. Han jobbade först extra i dag, trots att han egentligen är ledig på fredagar. Och han ska också jobba extra i morgon, och han ska gå upp halv två (!).



Jenny och jag hade en ”tjejkväll”. Vi såg de två filmerna som hon hade valt. Först ”The Perfect Catch” som var helt okej. Sen så såg vi en bit på ”The Perfect Man”. Vi tog en paus mitt i den och kollade på ”Big Brother” på teve mellan halvelva och halvtolv. Sen så såg vi andra halvan av ”Perfect Man”. Den var bra, bättre än den första filmen. Den var slut vid halvettiden. Satt vid datorn en stund sen. Gick och la mig strax efter ett.



(Brickan med allt det goda som vi åt…)






Tack för en trevlig kväll Jenny! Älskar att umgås med dig! Att shoppa, promenera, fika, äta, kolla på film, lyssna på musik, sitta vid datorerna, och självklart: prata, prata, prata och prata!



 

Kommentarer
Postat av: Jen

2006-02-25 @ 09:56:37
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Jen

Världens bästa Mamma :)
Det strulade sig med det första inlägget :P

2006-02-25 @ 09:57:16
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Bim

Tack Världens Bästa Dotter! :-)

2006-02-25 @ 09:59:15
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Låter som en riktigt mysig kväll på tu man hand!

2006-02-25 @ 10:07:11
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

*Ler* Ja, det var det verkligen! Men å andra sidan så har jag lika mysiga kvällar med Jimmy ibland! Fast då är det en annan typ av shopping, och en annan typ av filmer! ;-)

2006-02-25 @ 10:12:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: anonym

har du playahead och msn?

2006-02-25 @ 21:18:51
Postat av: Bim

Ja, playahead har jag, men använder den endast bara för att kolla in min dotters förehavanden där. Lunarstorm har jag också, men numer har jag bara den för att läsa några dagböcker som jag följer. MSN har jag också, det använder jag mycket till att chatta med mina vänner med.

2006-02-25 @ 21:22:16
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0