Dagbok – Fredagen den 3 februari 2006


 

Jobbade som vanligt i dag också förstås. I dag var Anne-Mari borta från jobbet. Hon har problem med sin nyopererade handled. Nadja kunde tyvärr inte vikariera i dag, så vi fick vara en kvinna kort i dag. De hade ganska så lugnt i köket i dag, så de kunde hjälpa till, så allt flöt på bra ändå. Vi serverade fiskpanetter med kokt potatis och filsås i dag. Hade även lite rester: kokt ris och kycklingwok. Inget speciellt hände på jobbet i dag.

Jenny var tillbaka i skolan i dag, för hon mådde bra i dag. Hon åkte bil med mig hem i dag. Innan vi åkte hem så åkte vi till Martin Olsson i Årsta. Där handlade vi engångsmuggar i papp med lock till, för att ha till kaffe. Jimmy var hemma när vi kom hem. Jag höll på med lite allt möjligt hushållsarbete här hemma på eftermiddagen.

Sen vid fyratiden så åkte vi alla tre ut med Jimmys bil. Först så åkte vi till Huddinge för Jenny skulle hem till sin pojkvän Johan för att äta middag där, följa med och titta på när han hade innebandymatch, vara där på kvällen, och sen sova över där i natt. När vi hade släppt av henne så åkte vi vidare till Biltema i Haninge. Där köpte jag några smågrejer till bilen, bland annat ett cd-fodral att ha på solskyddet och en kaffemuggshållare. Jimmy köpte också lite småprylar.

Hemma igen vid sextiden. Då blev det middag för Jimmy och mig. Efter att alla hushållsbestyr sen var klara, så blev det kökssoffan och datorn för mig vid sjutiden. Jimmy åkte iväg för att hämta upp Borzko på jobbet. I vanliga fall så har alltid Borzko med sig lastbilen hem, men i morgon så skulle den gå på en extrakörning, så då brukar han ta bussen hem. Men i dag slapp han alltså det, för Jimmy var körsugen och åkte och hämtade honom. De var hemma vid åttatiden.

Satt vid datorn mellan sju och halvtio. Bloggläsande, nyhetsläsande och sen så blev det tre stycken Betapet-matcher. Det blev 2-1 till Snurran. Sen efter matcherna så tittade jag, Jimmy och Borzko på film på teve: ”Klassfesten” från 2002. Vi hade sett den förr, men det var kul att se om den eftersom den till stor del är inspelad i Hagsätraskolan där jag jobbar, och också runt om i Hagsätra och Rågsved där vi bodde förut. Tyckte filmen var lika bra nu som för fyra år sedan. Både rolig och med djup.

Nu är klockan halvtolv, och jag ska titta på ”Big Brother” som jag har spelat in eftersom det gick samtidigt som filmen. Kollar på det till halvett, och sen blir det väl en halvtimme med datorn innan det är dags för sängen vid ettiden.

Ja just det… det har varit snöstorm här större delen av eftermiddagen och kvällen… Massor med snö ute nu igen… Och minus 7,5 grader här just nu… Blääää…



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0