Dagbok – Lördagen den 25 februari 2006


 

Somnade vid halvtvåtiden i går. Jenny la sig också vid halvtvåtiden. Borzko gick upp vid halvtvåtiden för att åka till jobbet (!). Jimmy kom hem från Hagsätra vid halvtretiden.

Mobilen ringde halvåtta i morse så jag fick mina sex timmars sömn. Strålande sol var det utanför fönstret, så jag bestämde mig för att gå en promenad när jag var klar. Duschade och gjorde mig i ordning, och när jag väl var klar så var det grått och mulet utanför fönstret… och då hade jag ingen lust för någon promenad längre…

Både Jimmy och Jenny gick upp vid niotiden. Då åt vi tre frukost tillsammans. Jimmy och Jenny duschade sen och gjorde sig i ordning för att åka i väg på varsitt håll. Själv så höll jag på och fixade lite här hemma, och satt även vid datorn en stund och la in gårdagens dagbok som jag inte orkade lägga in i går.

Vid halvelvatiden så åkte Jenny iväg för att möta upp med sin kompis Lina plus tre andra tjejer från Hagsätra. De åkte sen iväg till Skärholmen för att ha Danslektion med Hulda. Jimmy åkte iväg vid kvart över elva. Han skulle till McDonalds och jobba mellan 12.00 och 21.00.

Själv så satte jag mig vid datorn och gjorde månadens tråkigaste uppgift: Betalade räkningarna… Sen så höll jag på och plockade, fixade, pulade, grejade, pysslade och småstädade med lite allt möjligt och omöjligt hushållsarbete här hemma.

Borzko kom hem från jobbet vid tolvtiden. Han åt lite lunch, duschade och sen så gick han och la sig för att sova i några timmar. Själv så gick jag hemifrån vid tolvtiden. Gav mig ut på en promenad trots allt. Gick in mot stan längs tunnelbanelinjen från Farsta. Härlig techno-musik i mp3:n i mobilen lyssnade jag på.

Först var det helt igenmulet och grått och ganska så blåsigt. Men sen så blev molnen tunnare, och solen visade sig faktiskt lite grann emellanåt, och blåsten lugnade ner sig. Så det var ganska så skönt trots allt. Fast väldigt moddigt ute, halt på vissa sträckor, och dåliga stövlar hade jag så jag blev blöt om fötterna.

Vid kvart i två så var jag vid Slussen. Då kom Jenny med tunnelbanan från sin dans och mötte upp med mig där. Vi gick sen in mot T-Centralen. Köpte varsin Focaccia + dryck på 7-Eleven till lunch som vi åt på vägen. Tittade runt lite bara i stan och sen så tog vi tunnelbanan hem. Gick sen runt i Farsta Centrum lite också. Köpte tulpaner på torget.

(Jenny i Gamla Stan med en Focaccia i handen)






Stegräknaren var med i dag:
18.126 steg
15.40 kilometer
549 förbrukade kalorier
2.45.31 effektiv gångtid


Hemma vid fyratiden. Borzko gick upp då efter sin sovstund. Höll på och fixade lite och sen så åt vi middag vid femtiden. I dag blev det hämtmat från McDonalds. Jag åt en McTasty och en McFlurry. Efter det så satte jag mig och slappade lite i kökssoffan med datorn. Borzko kollade på OS, och Jenny gjorde sig i ordning inför kvällen.


(Vårt fina och mysiga kök där jag sitter nästan varenda kväll i kökssoffan med datorn)





Vid halvsjutiden så körde Borzko över Jenny till Hagsätra. Hon skulle möta upp med sina kompisar Lina, Zina och Vanja där. Sen så skulle de åka vidare till ”Wave” i Fryshuset i Hammarbyhamnen. Borzko och jag bänkade oss i sofforna i vardagsrummet för att se på ”Melodifestivalen”. Chips och godis intogs till förstås.


Vad jag tyckte om Melodifestivalen i kväll kan ni läsa i ett eget blogginlägg före det här inlägget. (Men Magnus Carlsson var i alla fall bäst!)


(Veckans tulpanbukett: två knippor med blandade färger)





När Melodifestivalen var slut så satt Borzko kvar i vardagsrummet och tittade på bronsmatchen i ishockey i OS. Själv så gillar jag ju inte sport alls, kommer inte ens att se på finalen i morgon. Kommer inte att se en enda minut från OS! Jag flyttade ner i köket och satte mig i kökssoffan med min dator istället. Och så lyssnade jag på musik på radio resten av kvällen. I kväll lyssnade jag på NRJ: "NRJ Party Planet" med bra Club Music.


Vid halvtiotiden så kom Jimmy hem från jobbet på McDonalds. Han duschade snabbt och bytte kläder, och sen så körde jag honom till Hagsätra. Han skulle ut på krogen med sina kompisar Kristian, Jimi och Charlie. Jag släppte av honom utanför där Charlie bor, och sen så åkte jag hem igen. Hemma vid halvelvatiden.


Nu är klockan strax elva. Jag ska sitta här med datorn en stund till. Kanske ska läsa lite i min bok också. Musik ska jag i alla fall lyssna på. Borzko tittar på OS. Sen vid halvettiden så ska jag ut och köra bil igen. Jag ska åka till ”Wave” i Fryshuset vid Hammarbyhamnen och hämta upp Jenny och hennes tre kompisar, Lina, Zina och Vanja. Sen ska jag köra de tre andra tjejerna hem till Hagsätra, och sen så åker jag och Jenny hem till Farsta. Sen blir det sängen vid halvtvå- två-tiden. Och så blir det sova till halvåtta- åtta-tiden i morgon bitti.


Jennys Blogg
(Klicka på bilderna så blir de större!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0