Dagbok – Lördagen den 4 februari 2006


 
Mobilen ringde klockan sju som vanligt på mina lediga dagar. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost förstås. Alldeles ensam hemma var jag. Jenny sov ju hos Johan i natt. Och Borzko och Jimmy hade gått upp redan vid sex, ätit frukost, och sen åkt i väg redan strax efter halv sju. De skulle fixa rosten på Jimmys bil i dag. Borzko hade fått låna ett ställe bredvid sitt jobb där de kunde stå och slipa, för sånt jobb får man ju inte göra på ”gör-det-själv”-anläggningarna på bensinmackarna. Och vi har ju inget garage. De hade stämt träff med en kille där klockan sju som skulle komma med nycklarna, och sen skulle de få vara där hela helgen.

Jag höll på och plockade lite här hemma, och sen så gav jag mig ut på promenad vid kvart i tio-tiden. Det var cirka tio grader minus, strålande sol, lite kylig vind, massor med nysnö. Jag gick först mot Hökarängen, tillbaka mot Farsta fast en annan väg, ner mot Hökarängsbadet, bort mot Farstastrandsbadet, mot Farsta Centrum, och sen hem. Var ute i cirka en och en halv timme, och trots att jag avskyr snö och kyla, så måste jag ju säga att det var väldigt vackert ute i dag med all den kritvita nysnön som glittrade av solstrålarna. Solen värmde i ansiktet också, och fåglarna kvittrade trots kylan.

Stegräknaren var med:
10.601 steg
9.01 kilometer
321 förbrukade kalorier
1.32.04 effektiv gångtid

De två fotografierna visar de två fina badplatserna som jag har inom cirka tio minuters gångavstånd från där jag bor. Det första badet är Hökarängsbadet vid sjön Drevviken som ligger åt ena hållet, och det andra badet är Farstastrandsbadet vid sjön Magelungen som ligger åt andra hållet. Längtar efter när jag kan ligga där och sola…








Väl hemma igen så blev det lunch och fika, och en stunds slappande vid datorn. Sen så blev det lite nytta gjort här hemma. Först så ställde jag mig vid strykbrädan. Det blev cirka en timmes strykande av våra kläder. Sen så höll jag på och pulade, plockade, grejade, fixade och pysslade med allt möjligt och omöjligt hushållsarbete här hemma. En stund vid datorn blev det igen sen när jag tyckte att jag var klar med dagens nytta.

Middag åt jag i min ensamhet i dag. Det är inte ofta precis. Men det gör mig ingenting om det händer någon gång ibland. Då sitter jag och läser när jag äter! Det tycker jag är så mysigt! Jag åt bara lite rester från kylen. Efter det så satte jag mig ner för att börja läsa en ny bok. Det blev ”Odjuret”, en kriminalroman av Anders Roslund och Börge Hellström. En mycket bra men mycket otäck bok som handlar om en pedofil/barnamördare…Vid halvåttatiden så kom Jenny och Johan hem hit. De hade varit i stan en sväng och sen hemma hos Johan igen. I natt så ska Johan sova över här i stället. De var här hemma i någon timme, och sen så åkte de iväg till Hagsätra för att möta upp med Lina och några andra kompisar. De ska komma hem till klockan ett.

Jimmy och Borzko kom hem strax efter halvåtta. De hade hållit på med Jimmys bil hela dagen. Eller i alla fall Borzko. Jimmy hade varit iväg till McDonalds och jobbat mellan 14.00-19.00. De ska iväg tidigt i morgon bitti och fortsätta med bilen. Men då blir de nog klara efter halva dagen tror de.
Vid halvniotiden så blev det ett Betapet-spel mot Snurran. Jag hade turen att vinna den. Sen vid niotiden så tog Jimmy och jag bilen och åkte iväg till Statoil i Sköndal. Där köpte vi chips, dipp och godis. Sen blev det lite olika slappande för oss. Borzko tittade på teve. Jimmy spelade WOW. Jag läste min bok och varvade med datorn.



Kommentarer
Postat av: Angela

Ska bli kul att se liknande foto sedan efter islossningen ;-) Förstår att du längtar till sommaren det gör jag oxå! Här har vi klarat oss från snön ända till nu. Shit vilken vinter vi fått ;-(

2006-02-04 @ 23:42:24
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Angela

Konstigt! Jag skickade just en kommentar men den försvann!? Nåja, jag sade att det ska bli kul att se samma ställen fotade efter islossningen ;-) Och jag förstår att du längtar till sommaren med så fina omgivningar!

2006-02-04 @ 23:46:07
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Angela

Jaha, nu dök den upp!!

2006-02-04 @ 23:46:37
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hihihi! Tre kommentarer på en gång! Inte dåligt! ;-) Ja, jag lovar att lägga in fotografier tagna på samma ställen på båda badplatserna om en tre-fyra månader! Då kommer det att vara ljuvlig grön gräsmatta och blått vatten och brun sandstrand! Istället för detta vita... *Kram*

2006-02-04 @ 23:55:31
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0